to top

Σταύρος Λάτος – τα Social Media είναι ξεκάθαρα μέρος της ζωής μας! Επικοινωνούμε, φλερτάρουμε και ενημερωνόμαστε μέσα από αυτά.

Σταύρος Λάτος

Ο Σταύρος Λάτος -social media expert- είναι αυτός που θέλεις να έχεις δίπλα σου, όταν ανεβάζεις κάτι στα social media & θέλεις να πάρεις περισσότερα likes, περισσότερους followers. Είναι αυτός που τα ξέρει απ έξω και ανακατωτά! Εμείς τον βρήκαμε, τον ρωτήσαμε, μάθαμε και μοιράζουμε tips..

for instagram πατήστε εδώ

 

Αν λέγαμε πριν 20 χρόνια για social media θα μας κοιτούσαν με απορία! Τώρα;
Τώρα τα Social Media είναι ξεκάθαρα μέρος της ζωής μας! Επικοινωνούμε, φλερτάρουμε, ενημερωνόμαστε, δουλεύουμε μέσα από αυτά. Έχουν αλλάξει άρδην τον τρόπο ζωής μας και το πιο ενδιαφέρον είναι το πώς θα εξελιχθεί το μέλλον με βάση αυτά, αφού έμμεσα το διαμορφώνουν.


Πόσο απαραίτητο είναι μια νέα επιχείρηση να ασχοληθεί με τα social?
Κάθε επιχείρηση είναι αναγκαίο να έχει μια digital παρουσία. Στις δυτικές χώρες αυτό είναι πια δεδομένο. Στην Ελλάδα έχουμε καθυστερήσει αρκετά, αλλά σιγά σιγά και κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα, οι εταιρείες τα αξιοποιούν καθώς είναι επιτακτική ανάγκη. Είναι σημαντικό να αντιληφθούμε ότι εταιρείες κολοσσοί αποφασίζουν να στραφούν μόνο στο digital περιβάλλον, καθώς εκεί διαφαίνεται το μέλλον και η ανάπτυξη. Η συμβουλή μου προς όλες τις εταιρείες είναι: “Go Digital!”. Όσο πιο σύντομα αυτό γίνει αντιληπτό τόσο περισσότερα κέρδη θα έχουν!

 

Είναι “απαραίτητο” για μια επιχείρηση να προσλάβει τουλάχιστον για τον πρώτο καιρό έναν άνθρωπο που γνωρίζει το είδος ή καταφέρνετε από μόνο του;
Αρχικά να ξεκαθαρίσουμε το κομμάτι digital δεν είναι μόνο μια ανάρτηση στο Facebook. Είναι δεκάδες δουλειές. Τα Google Adwords, digital design, SEO, SEM, Facebook Advertising, Content creation, Analytics, KPIs Reporting, είναι μερικές από τις δεκάδες ασχολίες στον τομέα του digital marketing. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι για να πετύχει μια εταιρεία τα θεμιτά αποτελέσματα δεν θα χρειαστεί ένα άτομο για τη αρχή. Θα χρειαστεί αρκετά άτομα για πάντα. Αν τώρα μια εταιρεία δεν διαθέτει budget για μια τέτοια θέση εργασίας τότε σίγουρα δεν θα πετύχει τους στόχους που επιθυμεί. Δυστυχώς ο κόσμος πιστεύει ότι ένα post στο Facebook θα κάνει την αλλαγή. Δεν ισχύει. Πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι το digital marketing και τα social media είναι πια ολόκληρος επαγγελματικός κλάδος με τεράστιους τζίρους. Επίσης συμβουλή! Ακούω δεκάδες επαγγελματίες να αναφέρουν ότι «ειδικοί» τους εγγυώνται αποτελέσματα με κόστος τα 100 Ευρώ το μήνα… Προσοχή μην τους πιστέψετε! Ένας επαγγελματίας θα σας κοστίσει περισσότερο αλλά θα σας φέρει αποτελέσματα, από έναν «φθηνό» σε budget υπάλληλο που δεν έχει καμία γνώση!

 

Facebook! Twitter! Instagram και άλλες πολλές εφαρμογές! το μέλλον που ανήκει;
Το μέλλον ανήκει σε όλα αυτά και ακόμα περισσότερα. Προσπάθησε να το δεις όπως τα τηλεοπτικά κανάλια. Υπάρχουν πολλά για να εξυπηρετούν διαφορετικές ανάγκες. Βέβαια τον τελευταίο καιρό έχει ξεκινήσει να υπάρχει μια εταιρική ομαδοποίηση. Για παράδειγμα πρόσφατα η Facebook αγόρασε το Instagram, το οποίο αναμένεται να εκτιναχθεί σε κινητικότητα, λόγω της έντονης προώθησης από την Facebook.

 

Πόσο επικίνδυνη είναι μια υπερβολική χρήση των social εφαρμογών;
Παν μέτρον άριστον δεν έλεγαν οι αρχαίοι; Ε, το ίδιο ισχύει και εδώ. Τα social media άλλαξαν για πάντα τον τρόπο που επικοινωνούμε και θα συνεχίζουν να τον αλλάζουν. Πρέπει όμως να είμαστε προσεκτικοί. Η μεγάλη έκθεση μπορεί να προκαλέσει προβλήματα, η παντελής απουσία δεν εξυπηρετεί την καθημερινότητα μας. Οπότε πρέπει να είμαστε κάπου στη μέση. Κόκκινο πανί δίνω μόνο στα θέματα ανηλίκων και social media, καθώς τα τελευταία χρόνια τα ποσοστά του ηλεκτρονικού bullying έχουν αυξηθεί σε τρομακτικά επίπεδα. Οπότε οι γονείς πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί στο συγκεκριμένο θέμα.

 

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι απαγορεύεται η χρήση σε ανήλικους;
Η απαγόρευση θα έκανε τα social media να μοιάζει με χρυσό τρόπαιο, και ειδικά σε πιτσιρικάδες. Θεωρώ ότι μια καλή επιτήρηση από τους γονείς, μπορεί να φέρει πολύ καλύτερα αποτελέσματα.

 

Έχουμε δει να χτίζονται “καριέρες” μέσα από εφαρμογές! Πόσο εφήμερο μπορεί να είναι όλο αυτό;
Καθόλου. Είναι εφήμερο μόνο όταν δεν υπάρχει προσωπικός σεβασμός και οι χρήστες εκτίθενται με χυδαίο τρόπο. Γνωρίζω δεκάδες bloggers και χρήστες του instagram ή Facebook που μεταπήδησαν από το internet στην τηλεόραση ή που δημιούργησαν ένα δικό τους brand name, το οποίο πούλησαν σε μεγάλες εταιρείες έχοντας μέρος στη διαχείριση και έφτιαξαν περιουσίες. Όλο αυτό το εφήμερο, είναι το μέλλον και θα γίνει μόνιμο.

 

DSC_0065

 

Τα θετικά των social media!
Η επικοινωνία άλλαξε. Η διαφήμιση άλλαξε. Η δύναμη του καταναλωτή άλλαξε. Τα social media προάγουν τον ανθρωποκεντρισμό. Μιλάμε και μοιραζόμαστε τα νέα μας πιο εύκολα. Οι καταναλωτές από την άλλη είναι πιο ενεργοί, δεν είναι παθητικοί δέκτες μιας διαφήμισης στην τηλεόραση, αλλά μπορούν να επικοινωνήσουν με την ίδια την εταιρεία άμεσα και να διατυπώσουν την γνώμη τους.

 

Όλη μέρα μιλάμε με τους φίλους μας, γνωστούς μας, μέσα από viber, whatsap, messenger, διαδικτυακά! Θα μπορούσαμε να πούμε ότι χάνεται η ανθρώπινη επαφή;
Ναι σαφώς και αυτή ευκολία στην επικοινωνία, μας κάνει πιο «τεμπέληδες» αλλά από την άλλη η ανθρώπινη επαφή δεν νομίζω ότι μπορεί να χαθεί. Είναι στο DNA μας. Ένα φιλικό ζευγάρι παντρεύτηκε τις προάλλες. Είχαν γνωριστεί στο Facebook. Ζούνε πια μαζί. Αυτό και μόνο είναι μια καλή απάντηση.

 

Υπάρχουν ειδικές σχολές με σεμινάρια / μαθήματα για τα social media? Πως μπορεί κάποιος να πάρει εξειδίκευση;
Φυσικά και υπάρχουν. Δεκάδες. Μάλιστα πολλά πανεπιστήμια το έχουν εισαγάγει και με μορφή Μεταπτυχιακού. Από την άλλη η Google, κάνει δωρεάν σεμινάρια κάθε τόσο. Είναι ότι πιο εύκολο να παρακολουθήσει κάποιος.

 

Greeklish! Καλό ή κακό;
Κακό για μένα. Έχω τρέξει καμπάνιες στο διαδίκτυο για να γράφουμε στη γλώσσα μας. Αντιλαμβάνομαι, ότι όταν το keyboard είναι ξενόγλωσσο, είναι λογικό να γράφουμε greeklish, αλλά ας κάνουμε μια προσπάθεια. Αν από την άλλη θέλεις να χρησιμοποιείς αναγκαστικά λατινικούς χαρακτήρες, γράψε Αγγλικά, να κάνεις απόσβεση και το proficiency.

 

Αγαπημένη σου εφαρμογή;
Αν σου πω δεν έχω; Όταν το digital είναι η δουλειά σου, τα social media δεν είναι τρόπος διασκέδασης αλλά επαγγελματικά εργαλεία. Άντε να ξεχωρίσω λίγο το Twitter γιατί πρέπει να είσαι ετοιμόλογος και γρήγορος στη σκέψη για να γράψεις την ατάκα.

 

Δώσε μας 2 tips για περισσότερους followers!
Θα σου δώσω 3 !

1.Φτιάξε ένα brand name και αποφάσισε τι θα αφορά. Θέλεις να ναι φαγητό, μόδα, έξυπνες ατάκες, η φάτσα σου; Ok κάντο αλλά μείνε πιστός σε αυτό που κάνεις καλά. Η ομοιογένεια αρέσει πολύ στο κοινό.

2. Δούλεψε καλά τις φωτογραφίες σου. Πράσινο, κόκκινο και μωβ είναι τα τρία χρώματα με τα καλύτερα αποτελέσματα στο κοινό, σύμφωνα με έρευνες. Κράτα τις photos καθαρές και βάζε λογότυπο αν έχεις εταιρεία.

3. Think video. Το μέλλον βρίσκεται στα videos! Η Facebook τα προωθεί παθιασμένα και η Google τα αγαπάει τόσο ώστε να σου δώσει καλύτερη κατάταξη στα ratings.

 

DSC_0002

 

Λεωνίδας Βασιλόπουλος

Λατρεύω αυτή την πόλη, όταν πολλοί την μισούν. Η Αθήνα είναι όμορφη, ιδιαίτερη, απλά πρέπει να σηκώσεις το βλέμμα για να την δεις, πρέπει να την περπατήσεις, να την ψάξεις, τότε μόνο θα την ανακαλύψεις. πάμε παρέα….

Invalid username, no pictures, or instagram servers not found
Invalid username, no pictures, or instagram servers not found