to top

Είδαμε την παράσταση | Pizza Man

Είδαμε την παράσταση | Pizza Man

“Pizza Man” της Νταρλήν Κραβιότο, μετάφραση: Άρλα Φύτρου, σκηνοθεσία: Όλγα Τζωρτζ, πρωταγωνιστούν: Εύα Ζουμπουνέλλη, Φανή Κουλούρη, Θάνος Κρομμύδας.

Δύο ταλαιπωρημένες από τη ζωή, τη δουλειά και τον έρωτα συγκάτοικοι στη Νέα Υόρκη, αποφασίζουν να τιμωρήσουν τον πρώτο τυχόντα που θα συναντήσουν εκείνο το βράδυ της Παρασκευής, για να ισοφαρίσουν τα δεινά που τους έχουν προκαλέσει οι άντρες στο παρελθόν τους. Οπότε, τον μπελά του βρίσκει στα καλά καθούμενα, ο νεαρός διανομέας της τοπικής πιτσαρίας, τον οποίο αποφασίζουν να βιάσουν, ενόσω εκείνος είναι ούτως ή άλλως αποφασισμένος να απατήσει τη γυναίκα του με εκείνες.

 

 

Επιτέλους κωμωδία! Μετά τα απανωτά δράματα που έχω παρακολουθήσει τον τελευταίο καιρό, δεν μπορείτε να φανταστείτε τι ευχάριστη όαση αποτελεί τούτο εδώ το φρέσκο και καλοστημένο θεατρικό που μας ταξιδεύει με επιτυχία στο νεοϋρκέζικο διαμέρισμα της Τζούλι και της Άλις, με όλη την υστερία, την απογοήτευση, την τρέλα και τη μοναξιά που κατά παράδοση κουβαλάνε τα διαμερίσματα της Νέας Υόρκης σε κάθε μορφής μυθοπλασία. Γραμμένο το 1982, πολύ πριν τα #metoo και τον ακτιβιστικό διδακτισμό, το θεατρικό της ηθοποιού και συγγραφέως Νταρλήν Κραβιότο παίζει έξυπνα με τα στερεότυπα, σκιαγραφεί ολοκληρωμένους -εντός της κωμικής υπερβολής τους- χαρακτήρες και εξιστορεί με αθώα φρεσκάδα μια ιστορία σύγχρονη, απλοϊκά σύνθετη και ομολογουμένως very possible to actually happen, όπως λέμε και στα Κάτω Πατήσια.

Η Τζούλι, ας πούμε, μόλις επέστρεψε απολυμένη από τη δουλειά της (επειδή δεν είχε κάτσει στο αφεντικό της), τσακώνεται με τον γείτονα που παραπονιέται για τη δυνατή μουσική και -σαν να μην της έφταναν όλα αυτά- έχει να αντιμετωπίσει τον θρήνο της Άλις, την οποία μόλις χώρισε ο σύντροφός της μετά από μεγάλη σχέση, επειδή αποφάσισε πως θα μείνει με τη γυναίκα του.

Αντίθετοι χαρακτήρες, με εκ διαμέτρου αντίθετες συμπεριφορές, θέτουν εξ αρχής τον κωμικό τόνο του έργου, καθώς τόσο η Φανή Κουλούρη όσο και η Εύα Ζουμπουνέλλη αντίστοιχα αντιλαμβάνονται τον ατακαδόρικο ρεαλισμό των ρόλων, τους οποίους αποδίδουν με νεύρο, χιούμορ, σκηνοθετικά καθορισμένη υπερβολή και νεοϋρκέζικη νεύρωση. Σε αυτό βοηθά πολύ και η μετάφραση της Άρλας Φύτρου, η οποία σε σωστής ροής Ελληνικά αποδίδει το ύφος και τον χωροχρόνο του πρωτότυπου, προσφέροντας θανάσιμες ατάκες.

 

Το φιλόξενο θέατρο Άβατον μεταμορφώνεται λειτουργικά στο διαμέρισμα των δύο απελπισμένων γυναικών με λειτουργική απλότητα, εντός του οποίου η Όλγα Τζωρτζ σκηνοθετεί με νεύρο το “Pizza Man”, με απόλυτο σεβασμό στο δύσκολο tempo του sitcom, το οποίο αποδίδει ορθώς στα καθ’ ημάς μακριά από χοντράδες και κωμικές ευκολίες. Η Φανή Κουλούρη κρατά τις συναισθηματικές ισορροπίες της Τζούλι με φυσική αθωότητα και ρεαλισμό, η Εύα Ζουμπουνέλλη είναι σκέτη απόλαυση ως η μονίμως εκτός τόπου και χρόνου Άλις και ο Θάνος Κρομμύδας, που όπως αποδεικνύεται του πάει πάρα πολύ η κωμωδία, είναι ο ιδανικός ντελιβεράς που εκείνο το βράδυ της Παρασκευής θα ζήσει της ψυχής του τον τάραχο (κι ας τα ήθελε κι ο δικός του πισινούλης), έτσι όπως κοντράρει το εντυπωσιακό του παράστημα με τη χαζούλικη, macho αφέλεια του Έντι. Έξυπνη κωμωδία και σωστά παιγμένη, το “Pizza Man” προτείνει ένα ευχάριστο και ανέμελο βράδυ στο θέατρο.

• Άβατον – Ευπατριδών 3, Γκάζι
Παραστάσεις: Παρασκευή στις 21:00

Μάνος Θηραίος

Δεν ξέρω αν φταίει το ότι γύρω από τα Κάτω Πατήσια όπου γεννήθηκα και ζω υπήρχαν πολλοί κινηματογράφοι, το ότι είμαι μοναχοπαίδι ή ότι οι γονείς μου είχαν πάρει είδηση πως τους άφηνα στην ησυχία τους όταν έβλεπα ταινία. Κάπου εκεί πάντως έγινε η ζημιά, στα σίγουρα. Κι όσο, μεγαλώνοντας, ανακάλυπτα πως το σινεμά ήταν κάτι περισσότερο από περιπέτειες, κωμωδίες, από την Αλίκη ή την Έλενα Ναθαναήλ εκείνο το καλοκαίρι, τόσο μεγάλωνε και το ταξίδι. Πάντα γούσταρα να βλέπω ταινίες κι ύστερα να τις αφηγούμαι στους δικούς μου ανθρώπους. Κι ας μην τους γνώριζα όλους με το όνομά τους.

Invalid username, no pictures, or instagram servers not found
Invalid username, no pictures, or instagram servers not found