Διάλεξε τον θάνατό σου αγάπη μου του Ρομπέρ Τομά, διασκευή-σκηνοθεσία: Θανάσης Παπαθανασίου & Μιχάλης Ρέππας, πρωταγωνιστούν: Κάτια Δανδουλάκη, Κοραλία Καράντη, Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους, Γιώργος Γεροντιδάκης, Πάνος Σταθακόπουλος.
Η πάμπλουτη κληρονόμος Φρανσουάζ Κορμπάν ζει στη βίλα της στη γαλλική εξοχή μαζί με τον κατά πολύ νεότερο σύζυγό της. Έρωτας με την πρώτη ματιά πριν από λίγο καιρό όταν είχαν συναντηθεί τυχαία στην Ελβετία, οδήγησε τη Φρανσουάζ στον δεύτερο γάμο με τον γοητευτικό Πωλ, απόφαση για την οποία έχει μάλλον μετανιώσει εφόσον συνειδητοποιεί με τον καιρό πως εκείνος δεν έχει μάτια παρά για τα λεφτά της. Αποφασισμένη να τον χωρίσει, αλλά έντρομη για τον βίαιο χαρακτήρα του, εξομολογείται το πρόβλημά της στην Αντέλ, την έμπιστη οικιακή βοηθό της, ζητώντας της να τη βοηθήσει.
Έναν χρόνο μετά το εξαιρετικό “Καινούργιο παιδί“, η Κάτια Δανδουλάκη συνεργάζεται ξανά με τον Θανάση Παπαθανασίου και τον Μιχάλη Ρέππα, οι οποίοι αυτοί τη φορά διασκευάζουν και σκηνοθετούν το “Διπλό παιχνίδι”, τη μεγάλη επιτυχία του μαέστρου της αστυνομικής κωμωδίας Ρομπέρ Τομά. Η μεγάλη σκηνή του θεάτρου “Κάτια Δανδουλάκη” εντυπωσιάζει, από το άνοιγμα κιόλας της αυλαίας, με το επιβλητικό και πολυτελές σαλόνι του ζεύγους Κορμπάν (σκηνικά: Αθανασία Σμαραγδή), φωτισμένο καθώς είναι με μυστήριο (Αλέκος Αναστασίου) να δίνει τον τόνο του πολύπλοκου, θανάσιμου παιχνιδιού που θα ακολουθήσει.
Με μια τρομαγμένη γυναικεία κραυγή ως εναρκτήριο λάκτισμα και την πανικόβλητη Φρανσουάζ Κορμπάν να λέει -χωρίς κανείς να την πιστεύει- πως μια μυστηριώδης φιγούρα την παρακολουθούσε έξω από το παράθυρό της, το “Διάλεξε τον θάνατό σου αγάπη μου” ξεκινά έντεχνα ως θρίλερ αγωνίας για να περιπλανηθεί διακριτικά και στα μονοπάτια της κωμωδίας, χάρη στο ευφυές κείμενο, την άρτια απόδοσή του στα Ελληνικά και το μπρίο των ηθοποιών που εμφανίζονται στη σκηνή.
Πολύ σοφά, η σκηνοθεσία των Ρέππα-Παπαθανασίου επιλέγει να παραμείνει πιστή στο πνεύμα του συγγραφέα, διατηρώντας τον τόπο και τον χρόνο δράσης (όπως δηλώνουν και τα κομψότατα κοστούμια της Έβελιν Σιούπη), φροντίζοντας επίσης η εκφορά του λόγου να προσομοιάζει στο γαλλικό πρωτότυπο, τόσο με τη χρήση του απαραίτητου πληθυντικού ευγενείας όσο και με την προσεκτική του διατύπωση, μακριά από ξεσπάσματα και φωνές. Τα πάντα είναι ο λόγος στην παράσταση: οι λέξεις ξεδιπλώνουν χαρακτήρες, αποκαλύπτουν μυστικά και συνωμοσίες, οι λέξεις προσφέρουν και το άπλετο χιούμορ που κοντράρει ευχάριστα και προσεκτικά το μυστήριο και την αγωνία. Και είναι ακριβώς ο λόγος στο “Διάλεξε τον θάνατό σου αγάπη μου” που καθορίζει και τον σκηνοθετικό τόνο στις ερμηνείες των πρωταγωνιστών, όλοι τους ιδανικά επιλεγμένοι για τον ρόλο που ερμηνεύουν.
Αδιαμφισβήτητη ηγέτις και συνδετικός κρίκος των πολυάριθμων ψηφίδων αυτού του πολύπλοκου παζλ η Κάτια Δανδουλάκη αποδεικνύει για ακόμη μία φορά την έμφυτη δεινότητά της, θυμίζοντας σε όλους μας πώς είναι μια πραγματική πρωταγωνίστρια. Σε έναν ρόλο που φαίνεται να τον απολαμβάνει ιδιαίτερα, χάρη μάλιστα και στην ερωτική της σχέση με την κωμωδία, φυσικά και βγαίνει μπροστά αλλά δεν διστάζει ούτε λεπτό να δώσει χώρο στους συνεργούς της σε αυτό το παιχνίδι, χωρίς να τους επισκιάζει ούτε λεπτό.
Αριστοκρατική και ευγενική εκ φύσεως, αντιλαμβάνεται με περίσσια ευκολία πώς συμπεριφέρεται μια αντίστοιχη αριστοκράτισσα στις συνθήκες που διαμορφώνονται, ενώ το απολαυστικό κωμικό της ταλέντο τής επιτρέπει να χαρίζει άπλετο γέλιο απλά με μια διακριτική γκριμάτσα ή ένα βλέμμα. Εύθραυστη και αποφασιστική, φοβισμένη μα και τολμηρή συνάμα, η Φρανσουάζ Κορμπάν αυτοσαρκάζεται και αναγνωρίζει το μάταιο των επιλογών της, χρησιμοποιώντας ως όπλο αυτήν την υπέροχη και γεμάτη αποχρώσεις φωνητική της παλέτα για να ταξιδέψει τον ρόλο και εμάς από το αστείο στο τραγικό.
Στον αντίποδα της συγκρατημένης και συγκροτημένης Φρανσουάζ Κορμπάν στέκει η εκρηκτική ερωμένη του Πωλ που υποδύεται με φινέτσα και ελεγχόμενο νάζι η Κοραλία Καράντη. Πληγωμένη (μεγαλο) κοπελούδα εξαιτίας της συμπεριφοράς του Πωλ, φοβισμένη και καθώς πρέπει σύζυγος αφού τρέμει μην και ο άντρας της ανακαλύψει τα λεφτά που του πήρε για να δανείσει τον εραστή της, πάντα πιωμένη αλλά και πάντα ατσαλάκωτη, η Κοραλία Καράντη είναι σκέτη απόλαυση, ακόμα και στον τρόπο που χάνει το μεθυσμένο της βήμα.
Εντυπωσιακός ο Γιώργος Γεροντιδάκης, με όψη και παράστημα που δικαιολογούν απόλυτα τον ρόλο του γοητευτικού και επικίνδυνου ζιγκολό, κινείται με μεγάλη ευκολία μεταξύ του αξιοπρεπούς συζύγου που ανησυχεί για την ψυχική υγεία της γυναίκας του και του απειλητικού εγκληματία, την ίδια στιγμή που γίνεται διασκεδαστικά αστείος -χωρίς να χάνει το μέτρο- όταν οι ανάγκες του ρόλου το απαιτούν.
Αποφασιστική και συνεπής στις διακυμάνσεις της η Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους στον ρόλο της καμαριέρας, σκέτη απόλαυση ο Πάνος Σταθακόπουλος ως αστυνομικός επιθεωρητής που τρέμει τη ζηλιάρα γυναίκα του.
• Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη – Αγ. Μελετίου 61Α (εντός στοάς Broadway)
Παραστάσεις: Τετάρτη στις 19:30, Πέμπτη στις 20:00, Παρασκευή στις 21:00, Σάββατο στις 18:00 & 21:00, Κυριακή στις 19:30