Το LivingPostcards είναι κάτι παραπάνω από ένα site. Είναι μια πλατφόρμα που αναδεικνύει την χώρα μας, τα αγαθά της, τα ταλέντα και τους ανθρώπους της με ειλικρίνεια και περίσσια αισθητική. Προωθεί λοιπόν το Νέο πρόσωπο της Ελλάδας από διάφορους τομείς (προορισμοί, φαγητό, designers, μόδα, μουσική) κι όπως λέει και η δημιουργός του Ιλιάδα-Ευαγγελία Κοθρά, «Το φως των ζωντανών ανθρώπων είναι αυτό που θέλουμε να κάνουμε share»
Πως γεννήθηκε η ιδέα κι η ανάγκη του Living postcards; (μπείτε στο site απο εδώ)
Ήταν μια δική μου, βαθύτερη ανάγκη να αποδείξω στο εξωτερικό-αλλά και στους συμπολίτες μου- ότι η Ελλάδα είναι μια ”ολοζώντανη” χώρα. Ακόμα. Παρά την οικονομική και κοινωνική κρίση που έφερε την θλίψη στα περισσότερα πρόσωπα γύρω μου, έβλεπα πώς όλο αυτό, ίσως μπορούσε έχει και μια ”άλλη πλευρά”. Εκείνη της δημιουργικότητας και της βαθιάς επιθυμίας για διάκριση και εξέλιξη. Σε ατομικό αλλά και γενικό επίπεδο. 4 χρόνια μετά βλέπω πως όχι μόνο δεν με πρόδωσε αυτή μου η ανάγκη, αντίθετα, πολλά και ελπιδοφόρα ελληνικά brands δημιουργήθηκαν μέσα στους δύσκολους καιρούς. Κάποια προχώρησαν πολύ παραπέρα, ανέπτυξαν εξωστρεφή πολιτική, άλλα όμως βούλιαξαν μέσα στην πρώιμη τους αισιοδοξία. Το ”Νέο Πρόσωπο της Ελλάδας” όμως, είχε γεννηθεί, και είχε βάλει τις βάσεις του για να ακολουθήσουν και άλλοι τα παραδείγματα όσων πέτυχαν. Ευτυχώς βρήκα σύντομα συν-οδοιπόρους να καταλάβουν την αρχική ιδέα και να προχωρήσουμε μαζί.
Τι ακριβώς πραγματεύεται;
Το concept ήταν να δημιουργηθεί μια database όπου θα ανανεωνόνταν καθημερινά, σε όλα τα social media, όσα καθορίζουν αυτό το ”Νέο Πρόσωπο”. Να μπούνε σε μια βάση, σε μια συλλογή-αν θέλετε- τά πάντα που αφορούσαν τρόφιμο, μόδα, μουσική, τέχνη, διαμονή, έτσι ώστε όποιος ενδιαφερόντανε για λάδι, σαπούνι, κόσμημα η τέχνη, να μπορεί να ανατρέξει σε εμάς, να περιηγηθεί, να ταξιδέψει πάνω σε ”όμορφες” καρτ-ποστάλ, χωρίς αυτό να περιορίζεται γεωγραφικά η τοπικά. Δεν μας ενδιέφερε ούτε ένας γενικός ”χάρτης”, ούτε κάτι που να θύμιζε τουριστικό οδηγό αλλά μια on line ματιά πάνω στην δημιουργικότητα και την αλλαγή που αυτή είχε ήδη φέρει στην χώρα. Ο στόχος; Να γεννηθούν συνέργειες- συνεργασίες, τοποθετήσεις των προιόντων σε ράφια, σε galleries, σε concept stores, και networking με αποτελέσματα και όχι απλά ”δημόσιες σχέσεις”. Πετύχαμε τους στόχους μας σε συνδυασμό και με τα δυναμικά events που κάναμε, και μέσα από την αρθρογραφία σε ξένα έντυπα και μεγάλα sites εδω και στο εξωτερικό, για την Ελληνική δημιουργικότητα. Είναι εξαιρετικά υπέροχο το συναίσθημα να βρίσκεις mails από το εξωτερικό που σου ζητάνε να έρθουν σε επαφή με τα brands η τους ανθρώπους πίσω από αυτά .Είναι πολύ όμορφο να μπορείς να ”συνδέεις” τους κρίκους και να φτιάχνετα μια όμορφη ”αλυσίδα” δημιουργών, καταναλωτών η και εμπόρων.
//Τα social media σου κάνουν τόσο καλό και κακό όσο εσύ αποφασίζεις.
Δεν έχουν μαγική δύναμη από μόνα τους.//
Πως γίνεται η εκάστοτε επιλογή του designer ή ξενοδοχείου π.χ. που θα μπει στην σελίδα σας;
Mε αυστηρά κριτήρια. Πρέπει να υπάρχει ιστοσελίδα -και στα αγγλικά- (το κοινό μας είναι από το εξωτερικό ), πολύ καλή social media παρουσία, μοναδικότητα και αυθεντικότητα. Οταν απευθύνεσαι στις έξω αγορές πρέπει η συνολική σου εικόνα να είναι άρτια. Και απειδή αυτό γίνεται και μέσω εμάς, δίνουμε τεράστια σημασία σε αυτό. Δεν είναι δυνατόν να είσαι νέος designer, να έχεις δίψα για διάκριση και προβολή αλλά να βρίσκεσαι μόνο σε μια σελίδα facebook και μάλιστα στα ελληνικά. Το ίδιο ισχύει για ότι προβάλλουμε. Ο επαγγελματισμός φαίνεται στο κατά πόσο σέβεσαι το ίδιο σου το brand. Ο πλανήτης είναι πιο κοντά από ποτέ λόγω των κοινωνικών δικτύων. Οι απόψεις, το word of mouth είναι πιο σκληρό από ποτέ. Χρειάζεται να είσαι εκεί και να ”φαίνεσαι”. Οχι υπερβολικά. Τόσο, όσο. Αλλά ξέρετε, σε εποχές με τόσο ανταγωνισμό και κακές αντιγραφές, χρειάζεται μεράκι για να ξεχωρίσεις και να καθιερωθείς σαν σχεδιαστής, παραγωγός, ιδιοκτήτης ενός small boutique hotel. Φυσικά παίζει τεράστιο ρόλο και ο άνθρωπος , οι άνθρωποι πίσω από ένα brand. Αγαπάμε τους πιο down to earth συνεργάτες, που είναι ευγενικοί, και με πάθος για την δουλειά τους.
//Το όραμα μας είναι να μπορέσουν τα ελληνικά προιόντα να βρίσκονται παντού.
Να ξεφύγουμε τελείως από την γραφική εικόνα του ”μουσακά-τζατζίκι-σανδάλι-μπουζούκι” και να κάνουμε γνωστά στα πέρατα της γής, ότι είμαστε πολλά παραπάνω από αυτά (και αυτά φυσικά, γιατί όχι, αλλά όχι αποκλειστικά αυτά.)//
Πείτε μας μια γνωριμία που προέκυψε λόγω του Livingpostcards και έγινε φιλία.
Είναι αλήθεια πολλές. Θα σταθώ σε κάποιες αλλά φοβάμαι θα αδικήσω εκατοντάδες. Θα σας αναφέρω την Fotini Kostouli, σχεδιάστρια κοσμημάτων, την Maria Polychronopoulou, παραγωγό των seacrets of Greece, την Viky Chanzti που μας στήριξε από την πρώτη στιγμή που βγήκε το project, τον αεικίνητο Vassilis Bartzokas, την Mary Samoli της παγκόσμιας πλατφόρμας για το κόσμημα ”A jewel made in Greece”,την μουσικό Lia Hide, την εικαστικό Marianna Katsoulidi, την Nina Kaloutsa και πολλούς άλλους.
To Livingpostcards είναι για εσάς δουλειά, τρόπος έκρασης, το χόμπι σας ή συνδυασμός;
Είναι τα πάντα. Κυρίως είναι ένα project που με κάνει να είμαι καλά, και κάθε μέρα να είναι ακόμα πιο ενδιαφέρουσα από την προηγούμενη.
Ένα μέρος της Ελλάδας που γνωρίσατε μέσω του livingpostcards και αγαπήσατε πολύ;
Δεν μπορω να τα ξεχωρίσω. Το κάθε μέρος έχει την δυναμική του, τις τοπικές του συνταγές και τους ανθρώπους του. Θεωρώ πώς ακόμα έχουμε πολλά να ανακαλύψουμε. Ευτυχώς.
Τελικά τα social media μας φέρνουν κοντά ή μας απομακρύνουν;
Τα social media σου κάνουν τόσο καλό και κακό όσο εσύ αποφασίζεις. Δεν έχουν μαγική δύναμη από μόνα τους. Είναι θέμα διαχείρισης χρόνου, πόσο σέβεσαι την ιδιωτικότητα σου, το brand σου, και πόσο μεγάλη είναι η ανάγκη σου να είσαι συνεχώς on line. Μας φέρνουν ενίοτε κοντά, μας γνωρίζουν κόσμο, μας ανοίγουν δυνατότητες και ευκαιρίες αλλά μας δίνουν και την ψευδαίσθηση ότι η επιτυχία και η λάμψη είναι ”εύκολα πράγματα”. Το μέτρο είναι πάντα η καλύτερη οδός…
Αγάπησα To #sharethegreeklighteverywhere!
Χαίρομαι που σας άρεσε. Είναι ένα #hashtag που το δημιουργήσαμε πιστέυοντας 100% στο ελληνικό φως, αλλά όχι κατ ανάγκη του ήλιου. Το ”φώς” των ζωντανών ανθρώπων είναι αυτό που θέλουμε να κάνουμε share.
//Δε θα μπορούσα βέβαια να υποτιμήσω το ότι μέσω από το Living Postcards έχουν γεννηθεί εμπορικές συμφωνίες που μετατράπησαν σε δυνατές φιλίες, ούτε ότι πολλοί άνθρωποι πήραν έμπνευση από ”άλλους” για να δημιουργήσουν και εκείνοι κάτι. Να πάρουν δύναμη. Αν το δω συναισθηματικά, ίσως αυτό μας κάνει λίγο παραπάνω περήφανους. //
Σας προσελκύουν οι νέες επιχειρήσεις και άνθρωποι κατά κύριο λόγο;
Κυρίως τις νέες επιχειρήσεις, αλλά υπάρχουν και οι παλαιότερες που αγαπάμε για έναν βασικό λόγο. Για την απόφαση τους να εξελιχθούν ,να βγούνε από το comfort zone τους και να ακολουθήσουν τις νέες τάσεις. Οι άνθρωποι είναι οι επιχειρήσεις. Και εκείνοι καθορίζουν το μέλλον τους.
Τι να περιμένουμε από το Livingpostcards;
Να παραμείνει ”ολοζώντανο”, να έχει καλούς συνεργάτες, φίλους, και να κάνει πράξη το #share_the_greek_light_everywhere.
Οι φωτο είναι της Aggeliki Soultatou /by Nightstories.gr