to top

Αλέξανδρος Αχτάρ – Το ταλέντο είναι αυτό που θα οδηγήσει την προσωπική διαδρομή του ηθοποιού μέσα στην υποκριτική

Αλέξανδρος Αχτάρ

Απόφοιτος της Δραματικής σχολής του Εθνικού το 2015, ο Αλέξανδρος Αχτάρ, έχει ήδη πρωταγωνιστήσει σε αρκετές πετυχημένες θεατρικές παραστάσεις τα τελευταία 2 χρόνια. Φέτος τον βρίσκουμε ως Ντ’ Αρντανιάν στους 3 Σωματοφύλακες στο Θέατρο Ακροπόλ και στην παράσταση Οθέλλος – ο μαύρος της Βενετίας, στον Πολυχώρο Vault, με την ομάδα Manetuwak – ως ο ομώνυμος ήρωας. Ο Αλέξανδρος Αχτάρ ανήκει σε μια ομάδα νέων ηθοποιών που ήρθαν για να μείνουν, ενώ ξέρουμε ότι στο μέλλον έχουν πολλά να μας δώσουν.

 

 

Απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού, με σπουδαίους καθηγητές! Τι έχεις πάρει στις βαλίτσες σου φεύγοντας από εκεί;
Αρκετά ερεθίσματα και τεχνικές, για να μπορώ να ανταποκριθώ στις απαιτήσεις αρκετών από τις τάσεις που επικρατούν στο θέατρο. Καλλιέργησα τη φαντασία μου, εξέλιξα την κίνησή μου, ψυχανάλυσα και ψυχαναλύθηκα. Γύμνασα την υπομονή μου, την επιμονή μου, έμαθα να ηρεμώ την οργή μου, δοκίμασα την ικανότητα μου να εντάσσομαι σε μια ομάδα ανθρώπων, να συμβιώνω μαζί τους για τρία χρόνια, να περνώ όμορφα και άσχημα μαζί τους, να συμφωνώ ή να διαφωνώ, να πληγώνω και να πληγώνομαι, να ενώνομαι και να χωρίζομαι, να βρίσκω κοινά σημεία επαφής με ανθρώπους που στην κοινωνική ζωή δεν θα ταίριαζα ή να διαπιστώνω πως η προσωπική χημεία δεν εξασφαλίζει πάντα και τη χημεία στη σκηνή. Α

→Αν κρατώ κάτι είναι οι γνώσεις, οι στιγμές, οι μέρες, όσα έγιναν κι όσα δεν έγιναν. Όσα ονειρεύτηκα πως θα γίνουν και δεν έγιναν και όσα δεν ονειρεύτηκα πως θα γίνουν και έγιναν. Αν μη τι άλλο, μπορώ να πω πως κλείνοντας πίσω μου αυτήν την πόρτα, πήρα από το εσωτερικό της όσα μπόρεσα να πάρω, χωρίς καμιά οικονομία. Τα υπόλοιπα ανήκουν στους επόμενους.

 

Τελικά ηθοποιός γίνεται – εκπαιδεύεται κανείς ή φτάνει ένα ταλέντο;
Σήμερα πιστεύω πως η εκπαίδευση δημιουργεί τον ηθοποιό. Το ταλέντο ωστόσο είναι αυτό που θα οδηγήσει την προσωπική διαδρομή του ηθοποιού μέσα στην υποκριτική, τα ναι του και τα όχι του, τις δράσεις και τις επιλογές του.

 

Πόσο αξιοκρατικές βρίσκουν τους νέους ηθοποιούς οι οντισιόν σε μεγάλες παραγωγές;
Έχοντας κερδίσει τους ρόλους που ερμήνευσα μέσα από ακροάσεις και έχοντας υπάρξει στις ακροάσεις δύο μεγάλων παραγωγών (Ρωμαίος και Ιουλιέττα σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ρήγου και Τρεις Σωματοφύλακες σε σκηνοθεσία Βασίλη Νικολαίδη) πιστεύω πως η αξιοκρατία είναι κάτι που διεκδικείται και άλλες φορές κερδίζεται και άλλες όχι, ακριβώς όπως κάθε επάγγελμα. Προσπαθώ να είμαι προετοιμασμένος όσο μπορώ κάθε φορά, ώστε να κερδίσω το ενδιαφέρον του σκηνοθέτη για το πρόσωπό μου. Από εκεί και πέρα, πιστεύω πως όλα είναι σχετικά και αφορούν το τι ψάχνει κάθε σκηνοθέτης, ποιους ηθοποιούς αναζητά και ποιους έχει ήδη. Σημασία έχει η προσπάθεια και ο αγώνας.

→Ναι, υπάρχει η επιλογή του να απέχεις ή να σκύβεις το κεφάλι θεωρώντας πως δεν υπάρχει αξιοκρατία και σίγουρα η σημερινή κατάσταση στη χώρα θα σου δώσει πολλά παραδείγματα πως έχεις δίκιο.

 

Ποιος είναι ο σκηνοθέτης που σ έχει επηρεάσει, στη δική σου σκηνοθετική ματιά και με ποιους θα ήθελες να συνεργαστείς σαν ηθοποιός;
Μπορώ να σου πω πως στην καλλιτεχνική μου ματιά με έχουν επηρεάσει οι καθηγητές μου στη δραματική σχολή και οι άνθρωποι που έχω συνεργαστεί μέχρι τώρα μαζί τους. Από εκεί και πέρα η νεογέννητη σκηνοθετική μου ματιά έχει επηρεαστεί από το πάθος των 25 χρόνων μου, την ορμή μου, την τρέλα μου, τα βιώματά μου, τις ταινίες που έχω δει και με άγγιξαν, τις παραστάσεις που με ανατρίχιασαν, τις εικόνες που βλέπω κάθε μέρα που ζω, τους ανθρώπους που συναντώ, καθετί που μπορεί να με ενεργοποιήσει κάθε μέρα που ζω. Θα ήθελα να δουλέψω με ανθρώπους που θα πιστέψουν σε εμένα και θα φτάσουν την ικανότητα και την προσωπικότητα μου στο καλύτερο σημείο της επίδοσής τους. Θα ήθελα να δουλέψω με ανθρώπους που θα μου χαρίσουν την εκπαίδευση και την μεταμόρφωση. Την εμπειρία, το ταξίδι και το όνειρο.

 

Oμάδα MANETUWAK / ποιοι την αποτελούν / πια η ιδέα της δημιουργίας της / τα επόμενα σχέδια σας.
Οι MANETUWAK δημιουργήθηκαν παρέα με τον Παναγιώτη Μπρατάκο ένα βράδυ στο Παγκράτι. Είχαμε ήδη συνεργαστεί μαζί στον Τσέχωφ σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Μυλωνά στο Θέατρο του Νέου Κόσμου και συνεχίζαμε τη συνεργασία και τη φιλία μας στο Ρωμαίο και Ιουλιέττα σε σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Ρήγου στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Πρώτη ολοκληρωμένη δουλειά ο Οθέλλος του Shakespeare στο Vault. Πρώτη μας οικογένεια μαζί τον Παναγιώτη, η Κατερίνα Αθανασιάδη, ο Νίκος Γκέλια, η Βασιλική Δρακοπούλου, η Άννα Χαραλάμπους και οι άνθρωποι που εργάστηκαν μαζί μας, ο Γιώργος Βασσάλος που μας φωτογράφισε και δημιούργησε τα video art, ο Βαγγέλης Μούντριχας στους φωτισμούς, η Άρτεμη Μπρατάκου και ο Παντελής Πολίτης που έγραψαν τη μουσική για την παράσταση, η Ιωάννα Καραγιώργου που επιμελήθηκε τα σκηνικά και  τα κοστούμια, η Γιάννα Μαρματάκη που σχεδίασε το make up art και φυσικά η Εύα Καρνάβα, η βοηθός μας, που έτρεξε όλο το μαραθώνιο μαζί μας και ακόμα συνεχίζει να τρέχει.

→Το όνομα της ομάδας ινδιάνικο, είναι η λέξη που είχαν οι Ινδιάνοι για να μεταδώσουν πως δεν υπάρχει τίποτα γύρω μας χωρίς ψυχή, όλα έχουν τη δική τους αξία και το δικό τους στίγμα και αυτό αντικατοπτρίζει τον τρόπο και την ηθική της ομάδας μας απέναντι στην παράσταση, το τι προσπαθούμε δηλαδή να εφαρμόσουμε. Επόμενα σχέδια πολλά, προς το παρόν προηγείται ο Οθέλλος μας, η εξέλιξη του και το επόμενο βήμα θα έρθει εν καιρώ με την ίδια αγάπη και φαντασία που έγινε το πρώτο.

 

DSC_0090

 

Πρωταγωνιστείς και σκηνοθετείς (μαζί με τον Παναγιώτη Μπρατάκο) στην παράσταση Οθέλλος – ο μαύρος της Βενετίας, στον πολυχώρο Vault. Μίλησε μας γι αυτό το δύσκολο εγχείρημα.
Η ιδέα και ο σχεδιασμός της παράστασης ξεκίνησε το καλοκαίρι. Διαβάσαμε το έργο και μας άγγιξε, παρόλο που συνηθίζεται να παίζεται από μεγαλύτερους σε ηλικία ηθοποιούς, οι καταστάσεις και η ένταση των παθών που βιώνουν οι ήρωες ταίριαζαν στην δική μας ηλικία, «έκλεισαν το μάτι» στο δικό μας σκοτάδι, σε ό,τι κρύβεται μέσα μας περιμένοντας τις συνθήκες και την αφορμή για να ξεσπάσει. Η προσπάθεια ήταν δύσκολη και η πρόκληση μεγάλη. Διαβάσαμε τις μεταφράσεις του έργου και επιλέξαμε τη μετάφραση του Δημήτρη Δημητριάδη, μια μετάφραση ποιητική σε μια γλώσσα έντονα σωματική.

→Προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε στον Shakespeare την αλήθεια που τον διατηρεί διαχρονικό, να προσεγγίσουμε το έργο του δίνοντας έμφαση στις σχέσεις των ηρώων και την αλήθεια των παθών τους. Μέσα από αυτό το δυνατό ταξίδι γεννήθηκε η παράσταση, σαν κορύφωση των εμπειριών που ζήσαμε στις πρόβες μας, σαν ακόμα ένα μέλος της ομάδας μας, που εξελίσσεται μαζί μας κάθε φορά.

 

Σκηνοθέτης ή ηθοποιός; Πιο από τα 2 σε τραβάει περισσότερο;
Τόσο το ένα, όσο και το άλλο, χαρίζουν διαφορετικά ταξίδια, εξίσου δυνατά. Ευχήσου μου να τα συνδυάσω σωστά, ώστε να ζήσω όσα πιο πολλά ταξίδια μπορώ!

 

Σε ενδιαφέρει μια εισπρακτική ή μια καλλιτεχνική επιτυχία;
Αυτή τη στιγμή με ενδιαφέρει να μπορώ να ζω με αξιοπρέπεια τη ζωή μου μέσα από καλλιτεχνικές επιτυχίες. Αν έρθουν τα δύσκολα, πιστεύω πως θα προτιμήσω να συνδυάσω την τέχνη μου με ένα άλλο επάγγελμα παράλληλα, που θα μου προσφέρει τα προς το ζην, χωρίς  να αναγκαστώ να υποχωρήσω στην ιδεολογία μου για αυτό που σπούδασα και ονειρεύομαι.

 

Βρίσκεσαι στην ήδη πετυχημένη παιδική θεατρική παράσταση, στο θέατρο Ακροπόλ, οι 3 σωματοφύλακες!  Είναι το παιδικό θέατρο πιο εύκολο ή οχι;
Εξαρτάται από το πώς το αντιμετωπίζεις. Στην παράστασή μας αυτή προσπαθήσαμε να αντιμετωπίσουμε το παιδικό κοινό σαν ένα κοινό εκπαιδευμένο πια στις μέρες μες, ώστε να παρακολουθήσει μια παράσταση που απευθύνεται τόσο σε παιδιά, όσο και σε ενήλικες. Μπορώ να σου πω πως τα παιδιά αρκετές φορές είναι πολύ πιο απαιτητικό και δύσκολο κοινό από τους ενήλικες. Σίγουρα πάντως δεν διαχωρίζω ακόμα το παιδικό θέατρο από το θέατρο ενηλίκων. Με τον ίδιο τρόπο που προσεγγίζω την ερμηνεία του Οθέλλου παραδείγματος χάριν, με τα ίδια εργαλεία προσεγγίζω και την ερμηνεία του Ντ Αρτανιάν. Την αλήθεια τους προσπαθώ να εντοπίσω και να αποδώσω, στο μεγαλύτερο βαθμό, με τον ίδιο σεβασμό και την ίδια τρέλα.

 

DSC_0056-001

 

Πόσο χρησιμοποιείς τα social media? Είτε για προσωπικό λόγο είτε για την δουλειά σου;
Ανήκω στη γενιά των social media, οπότε τα χρησιμοποιώ τόσο στην προσωπική μου ζωή, όσο και για την προώθηση της εργασίας μου. Από την άλλη δεν θεωρώ τον εαυτό μου εξαρτημένο από αυτά. Υπάρχουν και είναι εφαρμογές που κάνουν την επικοινωνία μου με ανθρώπους πιο εύκολη. Μέχρι εκεί.

 

Χρήστος Καπενής (δείτε εδώ), Μυρτώ Γκόνη (δείτε εδώ), Παναγιώτης Μπρατάκος (δείτε εδώ) – Νέοι ταλαντούχοι, με ωραία δείγματα για το μέλλον. Φίλοι και συνεργάτες σου κατα καιρούς! Οι παρέες τελικά φτιάχνουν τα πράγματα; 
Οι παρέες σου δίνουν την όρεξη να πέσεις πάνω στα πράγματα με ακόμα μεγαλύτερο πάθος και ορμή!Είναι το καταφύγιό σου, η έδρα σου, η δύναμή σου!Όσο διαρκούν είναι οι καλύτερες στιγμές σου και όταν τελειώνουν γίνονται οι πιο όμορφες αναμνήσεις σου! Αυτή τη στιγμή η ομάδα είναι το δεύτερο, μη σου πω και το πρώτο σπίτι μου!Από εκεί και πέρα, πιστεύω πως  τα πράγματα τα φτιάχνουν οι έξυπνες συνεργασίες και τα απογειώνουν οι παρέες!

 

DSC_0131

 

Αγαπημένη διαδρομή!
Σύνταγμα – Ακρόπολη στο βράχο, περπατάδα με μπύρα για τη θέα!

Με τι είσαι κολλημένος αυτή την περίοδο;
Με τον Οθέλλο μας! Δεν μου αφήνει και πολύ χρόνο για άλλα κολλήματα!

Αγαπημένος προορισμός για διακοπές;
Θέλω να γυρίσω τα ελληνικά νησιά. Δεν το έχω καταφέρει ακόμα και το ονειρεύομαι

4 λέξεις να σε χαρακτηρίζουν.
Ειλικρινής, αυθόρμητος, περήφανος, αγωνιστής

Τα μελλοντικά σου σχέδια.
Η επόμενη παράσταση. Το επόμενο βήμα της ομάδας. Το επόμενο ταξίδι. Όλα υπό σχεδιασμό ακόμα

Μια ευχή για το τέλος.
Μακάρι να ζούμε όπως θέλουμε να μας αξίζει να ζούμε!

 

photo: Leonidas Vassilopoulos

 

Στοιχεία παράστασης εδώ

Λεωνίδας Βασιλόπουλος

Λατρεύω αυτή την πόλη, όταν πολλοί την μισούν. Η Αθήνα είναι όμορφη, ιδιαίτερη, απλά πρέπει να σηκώσεις το βλέμμα για να την δεις, πρέπει να την περπατήσεις, να την ψάξεις, τότε μόνο θα την ανακαλύψεις. πάμε παρέα….

A
A
 Photos
A
 Followers
A
 Following