Το άλλοτε Κολωνάκι των ’70s είναι κάτι ανάμεσα στο σημερινό Κολωνάκι και το Μεταξουργείο. Μία αμιγώς αστική περιοχή, η Κυψέλη, προσπαθεί να επανακαθορίσει τον εαυτό της και να τον συστήσει στους κατοίκους της πρωτεύουσας, επηρεασμένη από το κοσμοπολίτικο παρελθόν της και το πολυπολιτισμικό παρόν της η.
Ως εξοχικό πλούσιο συνοικισμό των Αθηνών, που κατοικείται από μεγαλοαστούς, τη χαρακτηρίζει το 1909 το Εγκυκλοπαιδικό Λεξικό, ως περιοχή όπου τα κτήματα καταλάμβαναν ολόκληρα σημερινά οικοδομικά τετράγωνα και τα σπίτια ήταν σε ακραίες περιπτώσεις τριώροφα. Επιπλέον δε, παρά τα γάργαρα νερά και τις πηγές της, το κλίμα ήταν ιδιαίτερα υγιεινό, χωρίς υγρασίες, με αποτέλεσμα την ύπαρξη εκεί φθισιατρείου-σανατορίου.
Μια από τις πολυπληθέστερες και πολυπολιτισμικές γειτονιές της Αθήνας η Κυψέλη αποτελεί αναμφισβήτητα αναπόσπαστο κομμάτι της αθηναϊκής ιστορίας.
Στο παρελθόν υπήρξε σύμβολο οικονομικής ευμάρειας και καλλιτεχνικής άνθισης καθώς εδώ έζησαν μεγάλο μέρος της ζωής τους εξέχουσες προσωπικότητες των γραμμάτων και των τεχνών όπως η Κική Δημουλά, ο Νίκος Εγγονόπουλος,ο Μίλτος Σαχτούρης και ο ηθοποιός Αιμίλιος Βεακης. Η γειτονιά φιλοξένησε και μερικές αριστοκρατικές οικογένειες μεταξύ αυτών αυτή του Λεβιδου και του Καλιφρονα .
• Στη Κυψέλη λειτούργησαν μεταξύ των άλλων ο καλοκαιρινός κινηματογράφος Πιγκαλ που μετονομάστηκε σε Στέλλα προς τιμήν της Μελίνας Μερκούρη, το θέατρο Χάι Λάιφ που ιδρύθηκε το 1889 και το θέατρο Ζωζώ ανήκε στη μεσοπολεμική καλλιτέχνη Ζωζώ Νταλμα.
Η Κυψέλη ως περιοχή οριοθετήθηκε το 1903 και στην αρχή την αποτελούσαν αγροί και χωράφια. Ως τα μέσα του 20ου αιώνα εμφανίζεται με τα ονόματα Γυψέλι και Διψέλι μα τελικά επικράτησε το Κυψέλη από το Γυψελη που με τη σειρά του προερχόταν απο το πλήθος των γυπων που εμφανιζόταν στη περιοχή από τα Τουρκοβούνια.
• Κατά τη διάρκεια της Μικρασιατικής καταστροφής και του Μεσοπολέμου η Κυψέλη φιλοξένησε και πάρα πολλούς πρόσφυγες. Το. 1930 κατασκευάστηκαν οι πρώτες σύγχρονες πολυκατοικίες και μονοκατοικίες οι οποίες προσέλκυσαν μεγάλο αριθμό αστών και μετέτρεψαν τη Κυψέλη σε μια από τις πιο αριστοκρατικές γειτονιές της Αθήνας. Εκείνη την εποχή η Κυψέλη κατοικήθηκε σε μεγάλο βαθμό απο την εύπορη μεσαία αστική τάξη αλλά και από την ανώτερη οικονομική και πνευματική τάξη.
• Την ίδια περίπου περίοδο κατασκευάστηκε και ο ιστορικός πεζόδρομος Φωκίωνος Νέγρη πάνω στα ίχνη του ποταμού Κυκλοβορου που άρχιζε από τα Τουρκοβούνια. Ο πεζόδρομος που αρχίζει από τη πλατεία Κυψέλη και τελειώνει στην οδο Δροσοπουλου θεωρείτο ένας από τους πιο μεγάλους πεζόδρομους της Αθήνας.
Ένα από τα αξιοθέατα του και η Δημοτική Αγορά της Κυψέλης κτισμένη το 1935 είναι ένα δείγμα ισσοροπου μοντερνισμού του μεσοπόλεμο. Κατά τις δεκαετίες 60-70 ο πεζόδρομος γνώρισε μεγάλες δόξες καθώς αποτέλεσε στέκι και σημείο συνάντησης εύπορων Αθηναίων αλλά και καλλιτεχνών της εποχής.
Εκεί έπινε τον καφέ του ο Τσιφόρος, ο Σακελλάριος και ο Αυλωνίτης. Εκεί σχεδιάστηκαν οι ταινίες «Μια Ιταλίδα από την Κυψέλη», «Ο γίγας της Κυψέλης» και «Το ρεμάλι της Φωκίωνος Νέγρη». Ο αστικός μύθος θέλει μάλιστα στο καφέ αυτό να ακούστηκε για πρώτη φορά το περίφημο «Κορίτσια, ο Μπάρκουλης».
Λίγο πιο κάτω, στην οδό Πατησίων, το λογοτεχνικό καφενείο «Ηραίον» ήταν το στέκι του Εγγονόπουλου και του Εμπειρίκου με τους θαμώνες να προσπαθούν να «κλέψουν» κάτι από αυτά που συζητούσαν με τις ώρες γύρω από τον σουρεαλισμό.
Εκεί άνοιξε το 1959 το πρώτο μουσικό κλαμπ στην Ελλάδα, το Quinta όπου σύχναζαν επιφανείς Έλληνες ηθοποιοί όπως η Αλίκη Βουγιουκλάκη, ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ, η Τζένη Καρέζη αλλά και ο Αριστοτέλης Ωνάσης.