to top

Οι δέκα πιο εμπορικές ελληνικές ταινίες

ελληνικές ταινίες

Με μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία την ταινία Υπολοχαγός Νατάσσα – πρώτη μέχρι το 1999, με 751.117 εισιτήρια, μέχρι που παρουσιάστηκε στις κινηματογραφικές αίθουσες το Safe Sex, o ελληνικός κινηματογράφος έχει τη χρυσή δεκάδα σε ταινίες που έκαναν τεράστια εισπρακτική επιτυχία. 

Πάμε λοιπόν να δούμε ελληνικές ταινίες που έσπασαν τα ταμεία, ξεπερνώντας το φράγμα των 600.000 εισιτηρίων.

 

10 – Στα Σύνορα της Προδοσίας (1968) με 710.995 εισιτήρια
Το Στα σύνορα της προδοσίας είναι έγχρωμη ελληνική ταινία κατασκοπείας του 1968, με πρωταγωνιστές τους Ανδρέας Μπάρκουλης, Καίτη Παπανίκα, Ίλια Λιβυκού, Στέφανος Στρατηγός, Κώστας Πρέκας, σκηνοθεσία Ντίμη Δαδήρα, σενάριο Σταμάτη Φιλιππούλη, παραγωγή Τζέιμς Πάρις. Στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 1968 η ταινία κέρδισε το βραβείο αρτιότερης παραγωγής, σκηνοθεσίας, α’ανδρικού ρόλου (Κώστας Πρέκας) και β’ γυναικείου ρόλου (Ίλυα Λιβυκού).

 

9 – Η Δασκάλα με τα Ξανθά Μαλλιά (1969) με 739.001 εισιτήρια.
Το 1968 ξεκίνησαν τα γυρίσματα της ταινίας, σε σκηνοθεσία Ντίνου Δημόπουλου, και σενάριο Λάκη Μιχαηλίδη και Ανθής Δημοπούλου, με πρωταγωνιστές την Αλίκη Βουγιουκλάκη, τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ, τον Άγγελο Αντωνόπουλο, τον Παντελή Ζερβό και τον Σπύρο Καλογήρου.

Η δασκάλα με τα ξανθιά μαλλιά ξεκίνησε με άλλο τίτλο. Στην αρχή ονομαζόταν “Η δασκάλα με τα χρυσά μαλλιά” και μάλιστα είχαν τυπωθεί και αφίσες με αυτό τον τίτλο. Όμως δημιουργήθηκε ένα πρόβλημα με τους κληρονόμους του Στράτη Μυριβήλη, του μεγάλου Έλληνα πεζογράφου, ο οποίος είχε γράψει το πολύ σημαντικό μυθιστόρημα “Η δασκάλα με τα χρυσά μάτια” και την τελευταία στιγμή άλλαξε ο τίτλος. Ήταν μια πλούσια παραγωγή της Φίνος Φιλμ γυρισμένη στη Μακρινίτσα του Πηλίου στο νομό Μαγνησίας.

 

 

8 – Λούφα και Απαλλαγή Αϊ Φορ (2008) με 750.000 εισιτήρια

 

7 – Νύφες (2004) με 750.000 εισιτήρια
Οι Νύφες του Παντελή Βούλγαρη, η πρώτη ελληνική υπερπαραγωγή με τη διεθνή σημασία του όρου, σημείωσε την κορυφαία εισπρακτική επίδοση της χρονιάς. Το θέμα της ταινίας είναι το ταξίδι 700 γυναικών, Ελληνίδων, Τουρκάλων, Ρωσίδων, από την Κωνσταντινούπολη προς τη Νέα Υόρκη, όπου θα συναντήσουν τους άντρες που πρόκειται να παντρευτούν, και ο έρωτας μεταξύ μίας από αυτές τις γυναίκες και ενός αμερικανού φωτογράφου.

Η ταινία ήταν μία πολυδιαφημισμένη παραγωγή, που στηρίχτηκε στα ονόματα των συντελεστών της, του γνωστού σκηνοθέτη Παντελή Βούλγαρη, της γνωστής συγγραφέως Ιωάννας Καρυστιάνη, την επιμέλεια παραγωγής του Μάρτιν Σκορσέζε, και την μουσική του Σταμάτη Σπανουδάκη.

 


6 – Η Αρχόντισσα και ο Αλήτης (1968) με 750.380 εισιτήρια.

Η Αρχόντισσα κι ο Αλήτης είναι αισθηματική κωμωδία του 1968, παραγωγής της κινηματογραφικής εταιρείας Φίνος Φιλμ, σε σκηνοθεσία του Ντίνου Δημόπουλου, σενάριο του Λάκη Μιχαηλίδη και με πρωταγωνιστές την Αλίκη Βουγιουκλάκη και τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ. Με την ταινία αυτή η Αλίκη Βουγιουκλάκη επέστρεψε στη Φίνος Φιλμ μετά από τέσσερα χρόνια απουσίας της σε άλλες εταιρείες.

Η ταινία έκανε πρεμιέρα στις 30 Δεκεμβρίου 1968 και αποτέλεσε μεγάλη εισπρακτική επιτυχία, κόβοντας 750.380 εισιτήρια στην πρώτη προβολή (σε Αθήνα, Πειραιά και προάστια) καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση της σεζόν μεταξύ 108 ταινιών. H παραγωγή της είχε στοιχίσει στον Φίνο το ιλιγγιώδες για την εποχή ποσό των 6.500.000 δραχμών.

 

5 – Υπολοχαγός Νατάσσα (1970) με 751.117 εισιτήρια.
Το αντιστασιακό πολεμικό δράμα σε σενάριο και σκηνοθεσία του Νίκου Φώσκολου βγήκε στις αίθουσες στις 12 Δεκεμβρίου 1970, έκοψε 751.117 εισιτήρια και κράτησε το ρεκόρ μέχρι το 1999. Η τελευταία ταινία του διδύμου Βουγιουκλάκη-Παπαμιχαήλ και μια από τις μεγαλύτερες ποτέ παραγωγές της Φίνος Φιλμ έκλεισε τον εμπορικό κύκλο του παλιού ελληνικού κινηματογράφου.

 

4 – El Greco (2007) με 1.200.000 εισιτήρια.
Η διεθνής παραγωγή του Γιάννη Σμαραγδή έκοψε πολλά εισιτήρια. Η εταιρία διανομής του ίδιου του σκηνοθέτη μίλησε για 1,2 εκατ., μια ασφαλέστερη όμως εκτίμηση είναι κατά πολύ κάτω, στα 767.158 εισιτήρια. Ένα διόλου ευκαταφρόνητο νούμερο φυσικά, που έστειλε τον «Γκρέκο» στη δεύτερη θέση του ελληνικού box office της χρονιάς.

 

3 – Λούφα και Παραλλαγή: Σειρήνες στο Αιγαίο (2005) με 1.370.000 εισιτήρια.
Η τρίτη και τελευταία ελληνική ταινία που έσπασε το φράγμα του 1 εκατ. εισιτηρίων είναι το φιλμ του Νίκου Περάκη. Συναίνεση δεν υπάρχει για το πόσα εισιτήρια έκοψε ακριβώς, καθώς η Odeon μίλησε για 1,5 εκατ., άλλοι εκτίμησαν το ποσό στο 1,37 εκατ. και κάποιοι άλλοι τέλος το ήθελαν στα 1,23 εκατ.

Οι λουφαδόρικες «Σειρήνες στο Αιγαίο» κατέχουν όμως ένα άλλο ρεκόρ, ως η εμπορικότερη ελληνική ταινία όλων των εποχών με βάση τις εισπράξεις. Όχι τα κομμένα εισιτήρια, αλλά τα πόσα έφερε πίσω, όπως μετράνε οι ΗΠΑ δηλαδή την εμπορική απήχηση των ταινιών τους.

 

2 – Safe Sex (1999) με 1.500.000 εισιτήρια.
Το Safe Sex είναι μια σπονδυλωτή κωμική ταινία των Μιχάλη Ρέππα και Θανάση Παπαθανασίου που βγήκε στις κινηματογραφικές αίθουσες το 1999. Σε μικρό χρονικό διάστημα, παρά τις κακές κριτικές, έκοψε μεγάλο αριθμό εισιτηρίων, φθάνοντας τα 1.500.000 εισιτήρια πανελληνίως. Η ταινία ήταν η μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία του ελληνικού κινηματογράφου, μέχρι το 2003 που πήρε την πρώτη θέση η Πολίτικη Κουζίνα του Τάσου Μπουλμέτη. Μια μεγάλη ομάδα ηθοποιών εμφανίζεται στην ταινία, στην οποία αναπτύσσονται διάφορες ιστορίες, όλες όμως βασισμένες σε ένα κεντρικό κορμό.

 

 

1 – Πολίτικη Κουζίνα (2003) με 1.560.000 εισιτήρια.
Το απόλυτο ρεκόρ εισπράξεων του ελληνικού κινηματογράφου ήρθε το 2003, όταν ο Τάσος Μπουλμέτης καρύκευσε τις μνήμες των Ελλήνων με την Πολίτικη κουζίνα του. Τα περίπου 1,3 εκατ. εισιτήρια που έκοψε, σύμφωνα με την ασφαλέστερη πηγή εδώ (την εταιρία παραγωγής Village Roadshow), παραμένουν η καλύτερη επίδοση που έχει σημειώσει ποτέ εγχώρια παραγωγή.

Η τρυφερή ταινία παρέμεινε στο ελληνικό box office για 17 συναπτές εβδομάδες, σκαρφαλώνοντας μάλιστα στη δεύτερη θέση των περισσότερων εισιτηρίων που έχει κόψει ποτέ ταινία στη χώρα μας.

Λίνα Καλογερέα

Λίνα Καλογερέα

Λίνα Καλογερέα. Το Ρε στο επίθετο με έψιλον. Όλοι το κάνουν λάθος. Μ’αρέσει να γελάω μέχρι δακρύων και να απολαμβάνω ατελείωτους κλαυσίγελους σε περιόδους που το πάτωμα είναι η μόνη παρέα μου. Αγαπώ την πόλη μου γιατί μου θυμίζει λίγο εμένα. Σαν να είμαι απρόσιτη, λίγο Drama Queen, λίγο προστατευτική, πολύ αυθόρμητη, καθόλου λογική, παθιασμένη με ανθρώπους και καταστάσεις. Είμαι εθισμένη στην μουσική και τα γλυκά. Α! Και τον σκύλο μου τον Ζάρκο!

Invalid username, no pictures, or instagram servers not found
Invalid username, no pictures, or instagram servers not found