to top

Είδαμε την σειρά | Emily in Paris

Emily in Paris

Η σειρά Emily in Paris, είναι  κωμική-αισθηματική σειρά των Netflix/MTV, δημιουργία του Ντάρεν Σταρ, με τους Λίλυ Κόλινς, Φιλιπίν Λερουά-Μπωλιέ, Άσλεϋ Παρκ, Λουκά Μπραβό.

Η Έμιλι Κούπερ έχει κάθε λόγο να είναι ευτυχισμένη. Με μια πολλά υποσχόμενη καριέρα στη διαφημιστική όπου εργάζεται στο Σικάγο, ένα όμορφο αγόρι που την αγαπά και με τον οποίο σκέφτεται να κάνει το επόμενο βήμα και με τον σεβασμό των συναδέλφων της, όλα δείχνουν να βαίνουν άριστα και βάσει προγράμματος. Έλα όμως που η μοίρα είχε άλλη γνώμη για το πώς θα εξελιχθεί η ζωή της… Η εταιρεία της αγοράζει ένα διαφημιστικό γραφείο στο Παρίσι και η προϊσταμένη της θα ταξίδευε εκεί για να εργασθεί ως σύνδεσμος ανάμεσα στις δύο όχθες του Ατλαντικού, με την Έμιλι να προάγεται στη θέση της. Μόνο που η αφεντικίνα της μένει έγκυος, το ταξίδι της αναβάλλεται και η μοναδική που μπορεί να την αντικαταστήσει τελευταία στιγμή είναι η Έμιλι.

Μέσα σε μια μέρα, η επαρχιωτοπούλα από τα μεσοδυτικά των ΗΠΑ βρίσκεται στο ολόλαμπρο Παρίσι, χωρίς να μιλά γρι Γαλλικά, χωρίς να μπορεί να αντιληφθεί το πνεύμα και τον τρόπο ζωής των παριζιάνων γειτόνων και συναδέλφων, έχοντας μάλιστα να αντιμετωπίσει τον σνομπισμό και την απέχθεια της προϊσταμένης της που θέλει με κάθε τρόπο να τη στείλει πίσω από εκεί που ήρθε. Α, ξέχασα, έχει για γείτονα έναν κούκλο σεφ που μένει στο από κάτω διαμέρισμα και δουλεύει στο απέναντι εστιατόριο.

 

 

Δεν θέλω να ακουστώ σαν διαφήμιση, αλλά αν υπάρχει ένας λόγος αυτές τις μέρες να γίνει κανείς συνδρομητής στο Netflix τότε είναι η σειρά Emily in Paris. Δεν υπάρχει μεγαλύτερο αντίδοτο στην κατάθλιψη των ημερών που ζούμε από αυτό εδώ το σήριαλ-παραμύθι και φαντασίωση ταυτόχρονα που δουλεύει ως το απόλυτο παυσίλυπον. Ο Ντάρεν Σταρ, δημιουργός του εμβληματικού πλέον “Sex and the City”, ακολουθεί τη συνταγή που γνωρίζει εξαιρετικά και αφηγείται πανέξυπνα, λαμπερά και με περίσσιες δόσεις διακριτικής συγκίνησης και άπλετου χιούμορ μια τρυφερή ιστορία ενηλικίωσης λουσμένη στα κλισέ αλλά τόσο μα τόσο εθιστική που δεν θέλεις να τελειώσει ποτέ. Δυστυχώς, μόλις με 10 ημίωρα επεισόδια η “Emily in Paris” εν τέλει τελειώνει, μα πρώτον υπάρχει η διαβεβαίωση για επόμενη σαιζόν και δεύτερον απέχεις μόλις ένα κλικ από το να την ξαναδείς. Βλέπετε, είναι μία από αυτές τις περιπτώσεις όπου όλα δουλεύουν τόσο ρολόι που κάνουν το τελικό αποτέλεσμα απολαυστικό και ολοκληρωμένο κι ας ξέρεις ότι θα του βρεις κενά και ψεγάδια, κι ας είσαι σίγουρος πως το σενάριο βρίθει υπερβολών κι ας είναι εμφανές πως αναμασά όλα τα κλισέ μιας Αμερικανίδας στο Παρίσι και της απέχθειας των Παριζιάνων έναντι όλων όσων αυτή πρεσβεύει. Who cares? Όλα αυτά τα οποία ένας κακόπιστος θα μπορούσε να στηλιτεύσει ως λάθη και ελαττώματα είναι ακριβώς αυτά που σε κάνουν να μην θέλεις να σταματήσεις τη σειρά για κανέναν λόγο.

Ως η επιτομή του romcom και της χλιδάτης κομεντί, η “Emily in Paris” χρωστά πολλά τόσο στην ‘Εμιλι-Λίλυ Κόλινς όσο και στο Παρίσι. Η νεαρή πρωταγωνίστρια μοιράζεται τη φρεσκάδα, την καλοσύνη, την αφέλεια και το δέος της ηρωίδας που υποδύεται πλάθοντας μια Έμιλι που μοιάζει τόσο με πριγκίπισσα του παραμυθιού όσο και με κορίτσι της διπλανής πόρτας. Το ενδιαφέρον είναι μάλιστα πως ο ρόλος της Έμιλι, μολονότι “πρώτος” (leading), λειτουργεί εν πολλοίς και ως δεύτερος (supporting). Φυσικά και η Έμιλι είναι η πρωταγωνίστρια και φυσικά τη δική της ζωή παρακολουθούμε, όμως δεν είναι αυτή που θα βγάλει το αστείο, δεν είναι η Έμιλι που σε κάνει να αδημονείς για την επόμενή της κίνηση.

Όμως, είναι η Έμιλι που δρα ως καταλύτης για αυτόν τον υπέροχο μικρόκοσμο που την περιβάλλει και στον οποίο δίνει πάσα ώστε να αναδειχθούν οι ρόλοι και οι χαρακτήρες που τον απαρτίζουν. Είναι έξυπνο σεναριακό εύρημα αυτό που επιτρέπει στους υπόλοιπους ηθοποιούς να διακριθούν και να γίνουν εξίσου πρωταγωνιστές ακόμα κι αν είναι guest σε ένα μόνο επεισόδιο. Το κείμενο και η οπτική της σειράς Emily in Paris, βάζει κατ’ ουσίαν εμάς στη θέση της Έμιλι, να παρατηρούμε και να προκαλούμε αντιδράσεις σαν να έχουμε μετακομίσει εμείς ξαφνικά εκεί και να ζούμε -με τον έναν ή τον άλλον τρόπο- τη ζωή της. Είπαμε, είναι σειρά-φαντασίωση.

Η Φιλιπίν Λερουά-Μπωλιέ, στον ρόλο της παριζιάνας αφεντικίνας της Έμιλι είναι σκέτη απόλαυση στον τρόπο που την σνομπάρει, με ένα έμφυτο κωμικό τέμπο στο βάδισμα και στο ύφος της, την ίδια στιγμή που μπορεί να γίνει βαθύτατα συγκινητική με μία και μόνο σύσπαση του προσώπου της. Η Άσλεϋ Παρκ, ως η δισεκατομμυριούχος κινέζα κληρονόμος που δεν θέλει τα λεφτά του μπαμπά της και δουλεύει ως νταντά-επίδοξη ποπ σταρ, έχει το τσαγανό να δώσει υπόσταση σε ένα ρόλο που απέχει μόλις ένα τσικ από την καρικατούρα, ενώ ο Λουκά Μπραβό, στον ρόλο του κούκλου-γείτονα-σεφ, είναι αυτό που σου έρχεται στο μυαλό όταν σκέφτεσαι Γάλλος Σταρ. Τώρα, αν με ρωτήσετε ποιος είναι ο βασικός πρωταγωνιστής της σειράς, αυτός δεν είναι άλλος από το ίδιο το Παρίσι.

Αυτή η μοναδική πόλη είναι τόσο έξοχα κινηματογραφημένη που αποκτά ηγετικό ρόλο στην εξέλιξη της ιστορίας και στην πλαισίωση του κάθε ρόλου. Στο Παρίσι και για το Παρίσι συμβαίνουν όλα και μόνο στο Παρίσι θα μπορούσαν να συμβούν. Αφήστε δε που κάποιες γωνιές σε κάποιους δρόμους είναι τόσο έξοχα φωτισμένες και κινηματογραφημένες που πραγματικά μοιάζουν με σκηνικά. Μόνο που δεν είναι σκηνικό, αλλά αυτή η ρουφιάνα η πόλη που είναι σκηνικό από μόνη της και από φυσικού της.

Μάνος Θηραίος

Μάνος Θηραίος

Δεν ξέρω αν φταίει το ότι γύρω από τα Κάτω Πατήσια όπου γεννήθηκα και ζω υπήρχαν πολλοί κινηματογράφοι, το ότι είμαι μοναχαπαίδι ή ότι οι γονείς μου είχαν πάρει είδηση πως τους άφηνα στην ησυχία τους όταν έβλεπα ταινία. Κάπου εκεί πάντως έγινε η ζημιά, στα σίγουρα. Κι όσο, μεγαλώνοντας, ανακάλυπτα πως το σινεμά ήταν κάτι περισσότερο από περιπέτειες, κωμωδίες, από την Αλίκη ή την Έλενα Ναθαναήλ εκείνο το καλοκαίρι, τόσο μεγάλωνε και το ταξίδι. Πάντα γούσταρα να βλέπω ταινίες κι ύστερα να τις αφηγούμαι στους δικούς μου ανθρώπους. Κι ας μην τους γνώριζα όλους με το όνομά τους.

Invalid username, no pictures, or instagram servers not found
Invalid username, no pictures, or instagram servers not found