to top

Είδαμε την παράσταση | The Big Game

Είδαμε την παράσταση | The Big Game

“The Big Game” της Λείας Βιτάλη, σκηνοθεσία: Θοδωρής Βουρνάς, πρωταγωνιστούν: Μαρία Θωμά, Νικόλας Πανταζής, Χρήστος Παρδάλης, Ειρήνη Στεριανού.

Εν μέσω της απελπισίας που έχει προκαλέσει στους ανθρώπους και στην αγορά η οικονομική κρίση, ως μοναδική σανίδα σωτηρίας φαντάζουν οι διαγωνισμοί και τα πάσης φύσεως τυχερά παιχνίδια, ιδιαίτερα αυτά που υπόσχονται ένα τεράστιο χρηματικό έπαθλο. Και κάπως έτσι, τέσσερις άγνωστοι μεταξύ τους συναντιούνται σε ένα ξενοδοχείο όπου η διεθνής Royal Bank διοργανώνει ένα ξεχωριστό τηλεπαιχνίδι γνώσεων και άποψης με το ιλιγγιώδες έπαθλο του $1 εκατ.

Οι παίχτες που προκρίθηκαν στη διοργάνωση, ο Μιχάλης, η Ρένα, η Λιάνα και ο Μπίλλυ, άνθρωποι με διαφορετικά κίνητρα και προέλευση, καλούνται να απαντήσουν σε μια σειρά ερωτήσεων και να διεκδικήσουν την πρωτιά, αφήνοντας σταδιακά πίσω τους κάθε ίχνος αξιοπρέπειας, σε ένα εφιαλτικό reality που εξελίσσεται επί σκηνής.

 

 

Γραμμένο τα χρόνια που η Ελλάδα ήταν πεπεισμένη πως ζούσε τη δική της “Δυναστεία” (την παλιά, την ορθόδοξη) και όταν η τηλεόραση και οι πολιτικοί μοίραζαν χρήμα με το τσουβάλι σε μια μίζερη συσκευασία του αμέρικαν ντρημ, το “The Big Game” υπήρξε αρκούντως προφητικό ως προς τη φούσκα που θα έσκαγε με κρότο. Σήμερα, κάπου 23 χρόνια μετά το πρώτο του ανέβασμα από τη Θεατρική Σκηνή του Αντώνη Αντωνίου, το έργο της Λείας Βιτάλη φαντάζει εφιαλτικά σύγχρονο και οργουελικό, ειδικά έτσι όπως το οραματίζεται ο Θοδωρής Βουρνάς στο θέατρο Αλκμήνη.

Ως “Big Game” διεθνών προδιαγραφών και διοργάνωσης, η παράσταση υπερβαίνει κατά το πολύ το αρχικό της σχόλιο περί καπιταλιστικής χειραγώγησης και φρούδων ελπίδων και μεταμορφώνεται σε ένα κωμικοτραγικό αποτύπωμα της σημερινής αδιέξοδης πραγματικότητας, όταν η απάντηση στο τέλμα είναι μόνο μια ξαφνική, γερή μπάζα από το πουθενά.

Η νέα ανάγνωση του The Big Game, μεταφέρει τη δράση από το τηλεοπτικό πλατό στην αίθουσα ενός πολυτελούς ξενοδοχείου, όπου οι τέσσερις παίκτες καλούνται να μείνουν περιορισμένοι σε συγκεκριμένους χώρους ώστε να μην αποκλειστούν. Τα χρόνια του ίντερνετ και της τεχνητής νοημοσύνης έχουν αντικαταστήσει την παρουσιάστρια με τη ρομποτική φωνή της Google, εύρημα που λειτουργεί εμπνευσμένα και καταλυτικά προς πάσα συναισθηματική κατεύθυνση, ενώ η παραδοσιακή γραμμική τηλεόραση έχει δώσει πλέον τη θέση της σε ένα special streaming event.

Σαν σε reality σε συνθήκες εγκλεισμού, έστω και μικρής διάρκειας, οι τέσσερις παίχτες (που υπό όποιες χρονικές ή κοινωνικές συνθήκες διατηρούν άσβεστη την αρχέγονη δίψα της επιβίωσης) συνυπάρχουν on και off camera, σαν θηρία κλεισμένα σε κλουβί, αφήνοντας πίσω τους κάθε επίφαση κοινωνικής ευπρέπειας και ηθικής.

Επιλεγμένοι λες από τον βόρβορο της συναισθηματικής και οικονομικής ένδειας, ο Μιχάλης, η Ρένα, η Λιάνα και ο Μπίλλυ δεν αργούν να αποκαλύψουν πως δεν υπήρξαν στιγμή (σε ολόκληρη τη ζωή τους) αυτό που υποκρίνονταν πως είναι, καθώς πιάνονται από την απελπισία τους που όμως τους βουλιάζει ακόμα πιο βαθιά στα πρωτόγονα ένστικτά τους.

 

Σάτιρα, μαύρη κωμωδία και βίαιο ψυχολογικό θρίλερ (όλα όσα αγαπάει ο Θοδωρής Βουρνάς δηλαδή), το “The Big Game” εξελίσσεται συναρπαστικά και αναπάντεχα, χάρη και στους τέσσερις πρωταγωνιστές του, οι οποίοι έχουν επιλεγεί σοφά για τον κάθε ρόλο ξεχωριστά. Μεστή, δυναμική, με αντίληψη και ορθή διαχείριση του χιούμορ, η Μαρία Θωμά αποδίδει με ολοκληρωμένη σαφήνεια τον ρόλο της Ρένας, αυτής της γυναίκας που ήρθε να παίξει ώστε να σώσει τα άσωστα στη ζωή της, ανακαλύπτοντας όλες τις διακυμάνσεις απόγνωσης, συναισθήματος και έκρηξης.

Απειλητικά γοητευτικός, αντιπαθητικά νάρκισσος και επικίνδυνα συντετριμμένος, ο Μιχάλης του Νικόλα Πανταζή είναι ένα ον σκηνικού εκτοπίσματος, διάτρητης ηθικής και καταλυτικής απελπισίας, κόντρα στον Μπίλλυ στον οποίο ο Χρήστος Παρδάλης προσδίδει με χιούμορ και ευαισθησία όλες τις αποχρώσεις του “καλού παιδιού” που αποδέχεται τον εξευτελισμό και την καταπίεση.

Κάθε χρόνο και πιο ώριμη ερμηνευτικά, η Ειρήνη Στεριανού κουμπώνει ιδανικά στον ρόλο της παιχνιδιάρας και αφελούς Λιάνας που εκμεταλλεύεται τη γοητεία της για να καλύψει με τη σάρκα την πρωτόγονη ανάγκη της να αγαπηθεί.

• Θέατρο Αλκμήνη – Σκηνή Secret Room – Αλκμήνης 8-12, Γκάζι
Παραστάσεις: Τρίτη στις 21:15

Μάνος Θηραίος

Δεν ξέρω αν φταίει το ότι γύρω από τα Κάτω Πατήσια όπου γεννήθηκα και ζω υπήρχαν πολλοί κινηματογράφοι, το ότι είμαι μοναχοπαίδι ή ότι οι γονείς μου είχαν πάρει είδηση πως τους άφηνα στην ησυχία τους όταν έβλεπα ταινία. Κάπου εκεί πάντως έγινε η ζημιά, στα σίγουρα. Κι όσο, μεγαλώνοντας, ανακάλυπτα πως το σινεμά ήταν κάτι περισσότερο από περιπέτειες, κωμωδίες, από την Αλίκη ή την Έλενα Ναθαναήλ εκείνο το καλοκαίρι, τόσο μεγάλωνε και το ταξίδι. Πάντα γούσταρα να βλέπω ταινίες κι ύστερα να τις αφηγούμαι στους δικούς μου ανθρώπους. Κι ας μην τους γνώριζα όλους με το όνομά τους.

Invalid username, no pictures, or instagram servers not found
Invalid username, no pictures, or instagram servers not found