to top

Είδαμε την παράσταση | Φιλουμένα Μαρτουράνο

Είδαμε την παράσταση | Φιλουμένα Μαρτουράνο

“Φιλουμένα Μαρτουράνο” του Εντουάρντο ντε Φιλίππο, μετάφραση: Ειρήνη Μποζοπούλου, δραματουργική επεξεργασία-σκηνοθεσία: Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, πρωταγωνιστούν: Μαρία Ναυπλιώτου, Μελέτης Ηλίας, Πηνελόπη Μαρκοπούλου, Κωνσταντίνος Γαβαλάς, Ελευθερία Κοντογεώργη, Τίτος Γρηγορόπουλος, Ιωάννα Τζίκα, Βασίλης Τσαλίκης, Μιχάλης Ψαλίδας.

Αφού τον ξεγέλασε με τη δήθεν βαριά της ασθένεια, η Φιλουμένα κατορθώνει να παντρευτεί τον Ντομένικο μετά από 25 χρόνια ταλαιπωρημένης σχέσης. Έξαλλος εκείνος και ερωτευμένος με τη νεαρή νοσοκόμα που είχε προσλάβει για να τη φροντίζει, απευθύνεται σε δικηγόρο για να ακυρώσει τον γάμο λόγω εξαπάτησης, έως ότου η Φιλουμένα τού αποκαλύπτει πως έχει τρεις γιους, ένας εκ των οποίων είναι δικός του.

 

 

Κλασικά και διαχρονικά αγαπημένο έργο, η “Φιλουμένα Μαρτουράνο” ανέβηκε με μεγάλη επιτυχία πέρυσι για να συνεχίσει για μία ακόμα χρονιά, σε μια φροντισμένα μεγαλοπρεπή παραγωγή στο θέατρο Δημήτρης Χορν, σε σκηνοθεσία Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου. Με ένα υπέροχο καστ και φροντίδα στη λεπτομέρεια, η νέα Φιλουμένα ασκεί δικαιολογημένη γοητεία χάρη στις εξαιρετικές ερμηνείες όλων, αλλά και της προσεγμένης, συναισθηματικής και κινηματογραφικής ματιάς στη σκηνοθεσία που σκιαγραφεί χαρακτήρες, εμβαθύνει στους ρόλους και διαχειρίζεται με λεπτότητα και ισορροπία το χιούμορ με την ανθρωπιά και την τραγικότητα της ιστορίας.

Είναι και η όψη της παράστασης όμως που της προσδίδει επιπλέον γοητεία, όψη μεγάλου, αστικού θεάτρου με τα υπέροχα, κομψά σκηνικά και κοστούμια της Ηλένιας Δουλαδίρη, τους ατμοσφαιρικούς φωτισμούς της Σοφίας Αλεξιάδου που προσυπογράφουν συναισθήματα και τη μουσική του Πάνου Γκίνη, με την οποία υπογραμμίζεται διακριτικά η δράση.

Έργο εντάσεων, διακριτικών συναισθηματικών αποχρώσεων και ρεαλιστικά ειλικρινές που δεν φοβάται το χιούμορ, η “Φιλουμένα Μαρτουράνο” στα χέρια του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου αναδεικνύει τη διαχρονική της δύναμη, χωρίς να αποποιείται τον τόπο και τον χρόνο του κειμένου αλλά πάνω απ’ όλα χωρίς να πατά ούτε στο παρελθόν ούτε στην προσωπικότητα των ηθοποιών του, τους οποίους πλάθει για τον κάθε ρόλο, ενόσω διαχειρίζεται την ερμηνευτική ιδιοσυγκρασία τους.

Ως αποτέλεσμα έχουμε μια κλασική αλλά ταυτόχρονα φρέσκια Φιλουμένα, που ούτε μιμείται ούτε ξεστρατίζει καθώς προσφέρει απλόχερα συγκίνηση, χαμόγελο, τρυφερότητα και σκηνικό μεγαλείο.

 

Αγνώριστη φωνητικά και τσαλακωμένη στα εσώψυχα και στην όψη η Μαρία Ναυπλιώτου αγκαλιάζει με το ταλέντο της την τσακισμένη αλλά τόσο αποφασισμένη αυτή γυναίκα, απογειώνοντας το ψυχικό της εύρος, αποδίδοντας την κούραση ετών στη φωνή της και στο σώμα της, παραμένοντας ναπολιτάνα λέαινα ταυτόχρονα, έτοιμη να ορμήξει σε όποιον την προδώσει για μια ακόμα φορά.

Συναρπαστικός ο Ντομένικο του Μελέτη Ηλία, βέρος ιταλιάνος άντρας που βλέπει την ισχύ του να χάνεται κάθε λεπτό που περνά, κυριαρχεί με περίσσια ευκολία στη σκηνή με νεύρο και απόλυτο έλεγχο στις διαρκείς και απαιτητικές διακυμάνσεις του ρόλου. Προσηλωμένος στην κωμική ταυτότητα του Αλφρέντο, ο Κωνσταντίνος Γαβαλάς χαρίζει με αυτοέλεγχο και μοναδικό τέμπο την ανάλαφρη διέξοδο στο δράμα, ρεαλιστικά ανθρώπινος.

Εκρηκτική καθώς βλέπει την ευκαιρία της να της ξεγλιστρά, η νοσοκόμα ερωμένη της Ιωάννας Τζίκα συμπληρώνει το καστ των χαρακτήρων μαζί με την έμπιστη Ροζαλία της Πηνελόπης Μαρκοπούλου, τη συγκρατημένα ασυγκράτητη υπηρέτρια Λουτσία όπως την αποδίδει η Ελευθερία Κοντογεώργη και τους τρεις άριστα επιλεγμένους νεαρούς (Τίτο Γρηγορόπουλο, Βασίλη Τσαλίκη, Μιχάλη Ψαλίδα) που αναλαμβάνουν απολαυστικά και με διακριτές διαφορές στην ορμή τους να αποδώσουν τους τρεις γιους της Φιλουμένα.

• Θέατρο Δημήτρης Χορν – Αμερικής 10, Κολωνάκι
Παραστάσεις: Τετάρτη στις 20:00, Πέμπτη & Παρασκευή στις 21:00, Σάββατο στις 18:00 & 21:00,Κυριακή στις 20:00

Μάνος Θηραίος

Δεν ξέρω αν φταίει το ότι γύρω από τα Κάτω Πατήσια όπου γεννήθηκα και ζω υπήρχαν πολλοί κινηματογράφοι, το ότι είμαι μοναχοπαίδι ή ότι οι γονείς μου είχαν πάρει είδηση πως τους άφηνα στην ησυχία τους όταν έβλεπα ταινία. Κάπου εκεί πάντως έγινε η ζημιά, στα σίγουρα. Κι όσο, μεγαλώνοντας, ανακάλυπτα πως το σινεμά ήταν κάτι περισσότερο από περιπέτειες, κωμωδίες, από την Αλίκη ή την Έλενα Ναθαναήλ εκείνο το καλοκαίρι, τόσο μεγάλωνε και το ταξίδι. Πάντα γούσταρα να βλέπω ταινίες κι ύστερα να τις αφηγούμαι στους δικούς μου ανθρώπους. Κι ας μην τους γνώριζα όλους με το όνομά τους.

Invalid username, no pictures, or instagram servers not found
Invalid username, no pictures, or instagram servers not found