Η τουριστική κίνηση της Αθήνας δείχνει όλο και πιο ενθαρρυντική τους τελευταίους μήνες. Είναι γεγονός πω ς η καθίζηση στα τουριστικά έσοδα της χώρας δεν έχει δημιουργήσει, τουλάχιστον φαινομενικά, προσκόμματα στους επενδυτές να τολμήσουν να ρίξουν χρήματα σε μια βιομηχανία, η οποία θα έπρεπε να αντιμετωπιστεί με μεγαλύτερη σοβαρότητα και τόλμη. Διαχρονικά. Η πόλη της Αθήνας διαθέτει άλλωστε συγκριτικά πλεονεκτήματα, τα οποία θα μπορούσαν να δημιουργήσουν ένα πολύ διακριτό και ολιστικό τουριστικό προϊόν.
Αργά το βράδυ του Σαββάτου συναντώ στη πλατεία Συντάγματος τουρίστριες που αναζητούσαν τον δρόμο για ένα ξενοδοχείο στη πλατεία Ομονοίας. Είχα σχεδόν ξεχάσει πως κάποτε η «άτυχη» πλατεία της πόλης συγκέντρωνε πλήθος ξενοδοχείων που εξυπηρετούσαν κυρίως νέους που ήθελαν εύκολη πρόσβαση στο κέντρο της πόλης. Παρά την απαξίωση και την εγκατάλειψη που αντιμετωπίζουν πολλές περιοχές της Αθήνας, φαίνεται ο τουρισμός να έρχεται ως λύση που θα συμπαρασύρει, θετικά, τις εξελίξεις. Τον Δεκέμβριο ξεκινά τη λειτουργία του το Wydham Grand Athens στο ταλαίπωρο Μεταξουργείο και μάλιστα ακούγεται ότι θα αποτελέσει ιδιαίτερα ευχάριστη έκπληξη με τις υπηρεσίες του. Και δεν είναι μόνο αυτό. Τους τελευταίους μήνες είχαμε πλήθος αφίξεων. Το Metropolis Electra μεταμόρφωσε κυριολεκτικά την οδό Μητροπόλεως και έδωσε προστιθέμενη αξία σε όλη τη γύρω περιοχή. Η ζήτηση φαίνεται να είναι τόσο μεγάλη, που στο τέρμα της οδού και στο κτίριο του Χυτήρογλου, ετοιμάζεται νέα μονάδα. Το «The Zillers», το πρώην «Fashion House Hotel», το «Coco-mat Hotel», το «Athens Inn», το «Ambrosia Hotel», το «AthensWas» και άλλα είναι κάποια από τα καταλύματα που λειτουργούν το τελευταίο διάστημα ή πρόκειται να μεταμορφωθούν και να ανοίξουν πολύ σύντομα. Τα προηγούμενα χρόνια είδαμε ναυαρχίδες της τουριστικής βιομηχανίας της πόλης να κλείνουν. Φαίνεται ότι αυτό ήταν παροδικό. Η αντοχή του κλάδου και οι δυνατότητες της πόλης να παράσχει ιδανική διαμονή και εξαιρετική πρόσβαση σε μια μοναδική ενδοχώρα και στα νησιά, φαίνεται ότι έκαναν πολλούς επενδυτές να αψηφήσουν το κακό επιχειρηματικό περιβάλλον της Ελλάδας και να κάνουν την κίνηση ματ. Η Αθήνα εξελίσσεται και μάλιστα γρήγορα σε συνεδριακό προορισμό αλλά έχει επίσης καταφέρει, με εντυπωσιακό τρόπο, να επιμηκύνει τη τουριστική της περίοδο. Η πόλη δεν είναι πλέον απλά ο μεταβατικός, ημερήσιος σταθμός πριν τον απόπλου για τα νησιά, αλλά αποτελεί μα αυτόνομη αγορά. Είναι δεδομένο ότι η ιδιωτική οικονομία δίνει τη καλή πρακτική. Στις σπουδές μου μάθαινα, πως η πολιτεία είναι εκείνοι που διαμορφώνει το θετικό έδαφος για προσέλκυση επενδύσεων. Στη συγκεκριμένη περίπτωση αυτό δεν ισχύει. Η ελεύθερη αγορά μάλλον ξεπερνά την κωλυσιεργία και τη δυστοκία ενός κράτους που μάλλον εμπόδιο αποτελεί.
Πιστεύω πως ο τουρισμός θα μπορούσε να είναι η βιώσιμη λύση για τη χώρα μας. Το ζήτημα πάντα είναι να τον αντιμετωπίσεις με σοβαρότητα και στρατηγικό σχεδιασμό. Να εισαγάγεις καινοτομία και να διαφοροποιηθείς. Η Ελλάδα θα μπορούσε να είναι ένα μοναδικό τουριστικό hub που όχι μόνο θα εξυπηρετούσε κάθε τουριστική ανάγκη αλλά θα διασφάλιζε υψηλές αποδοχές και βιώσιμη ανάπτυξη. Ακριβώς επειδή θα είχε αναδείξει, σεβαστεί και αξιοποιήσει «έξυπνα» τα πλεονεκτήματα της. Με εξωστρέφεια, σεβασμό και αξιοπιστία.