to top

Είδαμε την παράσταση | Υπόθεση Παραντάιν

Είδαμε την παράσταση | Υπόθεση Παραντάιν

“Υπόθεση Παραντάιν” σε θεατρική διασκευή της Μαργαρίτας Δαλαμάγκα-Καλογήρου από το βιβλίο του Ρόμπερτ Χίτσενς, σκηνοθεσία: Αλέξιος Κοτσώρης, πρωταγωνιστούν: Μαρίνα Παντελάκη, Φωτεινή Τεντολούρη, Ηλέκτρα Μαγγίνα, Βαγγέλης Μάγειρος, Γιώργος Λουράκης, Στέφανος Κακαβούλης, Απόστολος Μαλεμπιτζής, Θάνος Κρομμύδας.

Μια νεαρή γυναίκα με θολό παρελθόν κατηγορείται για τον φόνο του πλούσιου, τυφλού συζύγου της, του συνταγματάρχη εν αποστρατεία και ήρωα πολέμου Παραντάιν, ο οποίος βρέθηκε δηλητηριασμένος από τον πιστό του ακόλουθο. Ο συνήγορος που αναλαμβάνει την υπεράσπισή της βλέπει την υπόθεση ως ευκαιρία να αναδειχθεί και μένει πιστός στη γραμμή που ορίζει ο φίλος του και δικηγόρος της κατηγορουμένης, ο οποίος όμως τον προσλαμβάνει για να αποφύγει ο ίδιος την καυτή πατάτα που υποψιάζεται πως κρύβει η ιστορία αυτή.

Όμως, παρ’ ότι ευτυχισμένος με την όμορφη γυναίκα του, ο νεαρός συνήγορος δεν αργεί να πέσει θύμα της γοητείας της πελάτισσάς του με καταστροφικά για όλους αποτελέσματα.

 

 

Το θέατρο Αγγέλων Βήμα συνεχίζει για μια ακόμη σαιζόν το μεγάλο του αφιέρωμα σε κλασσικά λογοτεχνικά έργα, αυτή τη φορά με το διάσημο βιβλίο Υπόθεση Παραντάιν, του πολυγραφότατου Ρόμπερτ Χίτσενς που έγινε γνωστό σε ολόκληρο τον κόσμο από την κινηματογραφική του μεταφορά σε σκηνοθεσία Άλφρεντ Χίτσκοκ το 1947, 14 χρόνια μετά την πρώτη κυκλοφορία του.

Η Μαργαρίτα Δαλαμάγκα-Καλογήρου συνοψίζει μεστά και με θεατρικότητα το πολυπρόσωπο δικαστικό δράμα, φωτίζει τις προσωπικότητες των ηρώων, ενώ κρατά σχεδόν στη σιωπή την κ. Παραντάιν, βυθίζοντας την ίδια και τις προθέσεις της στο σκοτάδι, ενισχύοντας το μυστήριο και τις υποψίες όλων για όλους.

Ενόσω απομακρύνει την παράσταση Υπόθεση Παραντάιν, από την ακροαματική διαδικασία, την οποία φυλάει για το κλιμακούμενης έντασης φινάλε, αφοσιώνεται στο πριν και στις διαπροσωπικές σχέσεις των ηρώων που ουσιαστικά καθορίζουν το δράμα, με λόγο που αποδίδει άρτια το ύφος, τη βρετανική ιδιοσυγκρασία και την εποχή (στοιχεία που ενισχύονται επί σκηνής και από τα υπέροχα κοστούμια της Νόρα Πόντι).

Ο Αλέξιος Κοτσώρης στη σκηνοθεσία (υπεύθυνος και για τον εντυπωσιακά “Υπέροχο Γκάτσμπυ” την περασμένη σαιζόν) μένει πιστός σε αυτή τη vintage -αλλά ταυτόχρονα φρέσκια- ματιά του κειμένου, “αποχρωματίζοντας” τον χώρο και διατηρώντας κυρίως τις αποχρώσεις του γκρι (φωτισμοί: Αλέξανδρος Πολιτάκης, σκηνικά: Alkot), ενώ καθοδηγεί τους ηθοποιούς του σε ερμηνείες κλασικά ταυτόσημες με την εποχή αλλά εκρηκτικά σύγχρονες, καθώς “χορογραφεί” τις σκηνές συνόλου (επιμέλεια κίνησης: Χρήστος Νικολάου) σαν κολάζ σχολιασμού και αντιδράσεων.

Εξωτερικεύοντας τα συναισθήματα (και τα πάθη) με σωματικά ξεσπάσματα, χωρίς όμως να στερεί ούτε λεπτό τον ρεαλισμό από τους ρόλους, πλάθει ένα σύγχρονο θεατρικό σύμπαν, προσδίδοντας έξτρα νεύρο και ρυθμό στην ούτως ή άλλως γεμάτη από ανατροπές ιστορία. Με συνεργό του τον ταλαντούχο σκορίστα Φάνη Κακοσαίο που υπογράφει άλλο ένα ξεχωριστό soundtrack, ο Αλέξιος Κοτσώρης επιφέρει σε απόλυτη αρμονία τον λόγο με την εικόνα και τον ήχο, με εφευρήματα που λειτουργούν προς όφελος της συναισθηματικής μας επαφής με την παράσταση.

Προσωπικά, αν με ρωτάτε, θα ήθελα να είχε επιμείνει ίσως περισσότερο στο απόλυτο κοντράστ άσπρου και μαύρου αποφεύγοντας κάθε άλλη απόχρωση στους φωτισμούς, καθώς ούτως ή άλλως ακολουθεί αυτή την αποχρωματισμένη αισθητική και το εξπρεσιονιστικό παιχνίδι με τις σκιές.

Έντονη σε ρυθμούς, ύφος και εναλλαγές, η “Υπόθεση Παραντάιν” έχει απαιτήσεις από τους ηθοποιούς της που καλούνται να ανταποκριθούν τόσο σε ένα έργο συνόλου όσο και στα μικρά, προσωπικά τους “σόλο”. Η Μαρίνα Παντελάκη ως κ. Παραντάιν κατορθώνει αυτό που με είχε εντυπωσιάσει και στον “Αγαμέμνονα” πριν από λίγους μήνες, να κλέβει το βλέμμα μας ακόμα κι όταν στέκει στην άκρη της σκηνής. Με μάτια που καίνε από έρωτα και οργή, αρνούμενη να εξομολογηθεί την αλήθεια και με παρουσία επιβλητική, μοιάζει να πενθεί, έτσι στα κατάμαυρα ντυμένη σαν σκιά του εαυτού της, την ευτυχία που έχασε μέσα από τα χέρια της.

Ο Γιώργος Λουράκης, στον ρόλο του μαγεμένου από τον έρωτα συνηγόρου, παραδίδει φωνή και ψυχή σε μια ερμηνεία που κρατά το μέτρο ενώ αποδίδει διαρκείς συναισθηματικές αποχρώσεις, υπό την επίβλεψη του άσπονδου φίλου και μηχανορράφου προϊσταμένου του, έτσι όπως τον υποδύεται με αμεσότητα ο Βαγγέλης Μάγειρος. Επιβλητικός πρόεδρος του δικαστηρίου ο Στέφανος Κακαβούλης, εντυπωσιακά λονδρέζες σύζυγοι, γεμάτες μυστικά και συγκινησιακές εξάρσεις (πολύ καλές στη μεταξύ τους συνομιλία) η Φωτεινή Τεντολούρη και η Ηλέκτρα Μαγγίνα, τραγικός θεατής των γεγονότων ο Απόστολος Μαλεμπιτζής σε έναν κόντρα στην ηλικία του ρόλο που αποδίδει με εσωτερικότητα και ερμηνευτική ειλικρίνεια.

Ιδανική η επιλογή του Θάνου Κρομμύδα στον ρόλο του ακολούθου του Συνταγματάρχη και άθελά του καταλύτη των εξελίξεων, με παράστημα αφοσιωμένο στο καθήκον και βλέμμα καθάριο, άρρηκτα συνδεδεμένα με το στρατιωτικό παρελθόν του ήρωα που υποδύεται.

 

• Αγγέλων Βήμα – Σατωβριάνδου 36, Ομόνοια
Παραστάσεις: Σάββατο στις 21:00, Κυριακή στις 18:00

Μάνος Θηραίος

Δεν ξέρω αν φταίει το ότι γύρω από τα Κάτω Πατήσια όπου γεννήθηκα και ζω υπήρχαν πολλοί κινηματογράφοι, το ότι είμαι μοναχοπαίδι ή ότι οι γονείς μου είχαν πάρει είδηση πως τους άφηνα στην ησυχία τους όταν έβλεπα ταινία. Κάπου εκεί πάντως έγινε η ζημιά, στα σίγουρα. Κι όσο, μεγαλώνοντας, ανακάλυπτα πως το σινεμά ήταν κάτι περισσότερο από περιπέτειες, κωμωδίες, από την Αλίκη ή την Έλενα Ναθαναήλ εκείνο το καλοκαίρι, τόσο μεγάλωνε και το ταξίδι. Πάντα γούσταρα να βλέπω ταινίες κι ύστερα να τις αφηγούμαι στους δικούς μου ανθρώπους. Κι ας μην τους γνώριζα όλους με το όνομά τους.

A
A
 Photos
A
 Followers
A
 Following