“Άντρες με τα όλα τους” των Στήβεν Σινκλαίρ και Άντονυ ΜακΚάρτεν, απόδοση-διασκευή-σκηνοθεσία: Θέμις Μαρσέλλου, πρωταγωνιστούν: Αντώνης Λουδάρος, Σωτήρης Καλυβάτσης, Γιώργος Γαλίτης, Ησαΐας Ματιάμπα, Θανάσης Πατριαρχέας, Ντάνιελ Νούρκα, Παρθένα Χοροζίδου, Βάσω Γουλιελμάκη, Ιζαμπέλλα Φούλοπ, Άννα Μαρία Κόρνια, Βίκυ Κάβουρα.
Στη μετά-Covid Αθήνα, μια συντροφιά ανδρών βρίσκονται σε κατάσταση απελπισίας, αφού η καραντίνα τούς στοίχισε τη δουλειά τους και τους οδήγησε σε οικονομικό αδιέξοδο. Εξ ίσου κινδυνεύουν και οι οικογενειακοί τους δεσμοί, αφού οι γυναίκες τους είτε τους εκβιάζουν με τη διατροφή, είτε κουράστηκαν να υπομένουν τη μιζέρια, είτε αγνοώντας την κατάσταση εξακολουθούν να κάνουν παράλογα έξοδα. Ξαφνικά, μια αφίσα για ένα show με αντρικό στριπτίζ που έχει ήδη γίνει sold out τούς δίνει την ιδέα να το επιχειρήσουν και οι ίδιοι, αφού ο πνιγμένος από το στρινγκάκι του πιάνεται.
Διασκεδαστική παράσταση, γεμάτη κέφι, ζωντάνια, κωμική υπερβολή αλλά και με μια γλυκιά αφέλεια που συγκινεί, οι “Άντρες με τα όλα τους” κέρδισαν από πέρυσι το κοινό και επέστρεψαν δικαίως για μια δεύτερη σαιζόν στο θέατρο Βέμπο. Η έμπειρη στα μεγάλα θεάματα Θέμις Μαρσέλλου διασκευάζει α-λα-Ελληνικά το εκ Νέας Ζηλανδίας θεατρικό που με τον έναν ή τον άλλον τρόπο (καθώς υπήρξαν νομικές διαμάχες) μεταφέρθηκε στο σινεμά, έγινε μιούζικαλ και τροποποιημένο στις συνθήκες της εκάστοτε χώρας ταξίδεψε σε σκηνές παντού στον κόσμο.
Πολύ έξυπνη και λειτουργική η ιδέα της σκηναθέτιδας να μεταφέρει τη δράση στην πληγωμένη από τα απανωτά lockdown Αθήνα του σήμερα, πλάθοντας χαρακτήρες οικείους, καθημερινούς και απόλυτα συμβατούς με την κεντρική ιδέα του πρωτότυπου. Μαζί με όλους αυτούς τους συμπαθέστατους ήρωες της διπλανής πόρτας, είναι και το κείμενο που γίνεται απόλυτα ελληνικό, μεταφέροντας την ημέτερη ιδιοσυγκρασία στους διαλόγους, τις κωμικές ατάκες αλλά και στον τρόπο με τον οποίο το αστείο εκφράζεται και εκλαμβάνεται από το κοινό.
Ποντάροντας τα μέγιστα στους ηθοποιούς της καλοκουρδισμένης παράστασης, επιλέγει και μια α-λα-καρτ καθοδήγηση των ρόλων ώστε να εκμαιεύσει το ατού του καθενός από το καστ, εξωθώντας τον να “εκραγεί” ανά περίπτωση και να αυτοσχεδιάσει στην κάθε του σκηνή σχεδόν στα όρια ενός επιθεωρησιακού σόλο (και το λέω με την καλύτερη έννοια). Την ίδια στιγμή όμως καθοδηγεί με σύνεση και με συνολική αντίληψη τους -ας πούμε- λιγότερο αστείους χαρακτήρες, προσδίδοντας τον απαιτούμενο ρεαλισμό αλλά και την απαραίτητη συναισθηματική ισορροπία.
Δουλειά συνόλου ενός πολυπρόσωπου και ταλαντούχου θιάσου, οι “Άντρες με τα όλα τους” έχουν να επιδείξουν το σαρωτικό ξέσπασμα της Παρθένας Χοροζίδου και του Σωτήρη Καλυβάτση σε ένα από τα πιο απολαυστικά -μολονότι στην κωμική υπερβολή του- ζευγάρια της παράστασης που πραγματικά προσφέρουν άπλετο, δυνατό και απενοχοποιημένο γέλιο ανά πάσα στιγμή.
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο απολαυστικότατος Γιώργος Γαλίτης, πλάθει έναν αξιαγάπητα εκκεντρικό σε εκφορά λόγου και κινησιολογική αντίληψη χαρακτήρα, ενώ τεράστια έκπληξη αποτελεί ο Ησαΐας Ματιάμπα που βγάζει μπροστά ένα εξαιρετικό κωμικό ταλέντο, με χροιά φωνής, προφορά, βλέμμα και στήσιμο σώματος που δεν χάνουν ουδέποτε το μέτρο και πάντοτε σε πλήρη αρμονία με το έργο και τις συνθήκες του.
Ο Αντώνης Λουδάρος εκφράζει την απόλυτη συνοχή ρεαλισμού και κωμικής υπερβολής, καθώς διαχειρίζεται αυτό το έμφυτο ταλέντο του έτσι όπως κινείται με μαεστρία μεταξύ του αστείου και του τραγικού, πλάθοντας έναν υπέροχο “ridi pagliaccio” ρόλο, διατηρώντας στο έπακρο την επαφή του με τους θεατές. Στο πλευρό του, η “σύζυγός” του Βάσω Γουλιελμάκη διαχειρίζεται με εμπειρία το αστείο με τη συγκίνηση, πλάθοντας μια κωμική και ταυτόχρονα αληθοφανή περσόνα.
Επιβλητικός και συμπαγής ο Θανάσης Πατριαρχέας στον ρόλο του ερωτευμένου ακόμα με την πρώην του (αρμονικά συνεπής στη συνύπαρξή τους η Ιζαμπέλλα Φούλοπ) πατέρα που κινδυνεύει να χάσει την κόρη του (εφηβικά αθώα η Άννα Μαρία Κόρνια), συνδυάζει παρουσία, συναίσθημα και κωμικούς υπαινιγμούς. Αξιαγάπητος ο “προικισμένος Έντι” του Ντάνιελ Νούρκα που δεν χάνει ποτέ αυτό το πείραγμα στο βλέμμα, αφελώς σέξυ και αποφασιστική η χορογράφος που υποδύεται η Βίκυ Κάβουρα.
Ύψιστης σημασίας στην απόλαυση της παράστασης το σύνολο της καλλιτεχνικής διεύθυνσης που συντελεί σε μια μεγάλη και πλούσια παραγωγή. Εντυπωσιακά τα σκηνικά της Μαίρης Τσαγκάρη προσδίδουν μεγαλείο στη σκηνή παρέα με τους φωτισμούς της Μελίνας Μάσχα, κομμένα και ραμμένα στο κωμικό ύφος του έργου τα κοστούμια της Παναγιώτας Κοκκορού, όπως και οι χορογραφίες της Άννας Αθανασιάδη.
Ενδιαφέρουσες οι μουσικές γέφυρες μεν, αλλά κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να υπήρχαν δυο-τρία ακόμα μουσικά νούμερα, για να ολοκληρωθεί η μουσικοχορευτική αντίληψη της παράστασης.
• Βέμπο – Καρόλου 18, Μεταξουργείο
Παραστάσεις μέχρι 10 Δεκεμβρίου