to top

Είδαμε την παράσταση | Mamma Mia!

Είδαμε την παράσταση | Mamma Mia!

“Mamma Mia!”, των Μπέννυ Άντερσον, Μπγιορν Ουλβέους και Κάθριν Τζόνσον, Απόδοση κειμένου-στίχων-σκηνοθεσία: Θέμις Μαρσέλλου, πρωταγωνιστούν: Νάντια Κοντογεώργη, Αλέξανδρος Μπουρδούμης, Αφροδίτη Λιάντου, Γιώργος Χρανιώτης, Ιβάν Σβιτάιλο, Ντορέττα Παπαδημητρίου, Πηνελόπη Αναστασοπούλου, Ίαν Στρατής (σε εναλλαγή με τον Νίκο Κύρτσο).

Λίγες ημέρες πριν από τον γάμο της, η Σόφι ψάχνει κρυφά στο ημερολόγιο της μητέρας της για να ανακαλύψει τυχόν στοιχεία που θα της επιτρέψουν να μάθει ποιος είναι ο πατέρας της. Μόνο που η μαμά της, η ατίθαση Ντόνα, είχε ζήσει ένα έντονο καλοκαίρι πριν από 21 χρόνια, καθώς είχε γνωρίσει τρεις άντρες σε διάστημα λίγων ημερών. Έτσι, η Σόφι καλεί και τους τρεις αλλά προσποιούμενη τη μητέρα της, οπότε όταν οι άντρες αυτοί καταφθάνουν στο ελληνικό νησί όπου η Ντόνα διατηρεί ένα μικρό ξενοδοχείο, οι παρεξηγήσεις αρχίζουν να δίνουν και να παίρνουν ασταμάτητα.

 

 

Το πιο επιτυχημένο jukebox musical της τελευταίας 20ετίας και βάλε, ανεβαίνει ξανά στην Ελλάδα, στον μεγάλο, φιλόξενο και δροσερό ανοιχτό χώρο του CT Garden Festival, έξω από το Christmas Theater και -πιστέψτε με- είναι γιορτή. Η Θέμις Μαρσέλλου φρεσκάρει σκηνοθετικά για τις ανάγκες του καλοκαιρινού ανεβάσματος την επιτυχημένη της παράσταση που είχε σπάσει ταμεία στο Ακροπόλ πριν από λίγα χρόνια και με τη βοήθεια ενός εξαιρετικού καστ και μιας εντυπωσιακής παραγωγής μεταφέρει το West End στο Γαλάτσι.

Μολονότι δεν θα έπρεπε να λέμε τα αυτονόητα, οφείλω να βγάλω το καπέλο σε όλους τους συντελεστές, που μόχθησαν χωρίς ίχνος τσιγκουνιάς για ένα ανέβασμα πλούσιο, εντυπωσιακό και “λονδρέζικο”, παρά τον περιορισμένο αριθμό των προγραμματισμένων παραστάσεων. Το τονίζω αυτό, επειδή στην Ελλάδα δεν σπανίζουν οι καλοκαιρινές αρπαχτές, άρα είμαι υποχρεωμένος να ξεκαθαρίσω πως αυτό εδώ το “Μamma Mia!” το παίρνεις όπως είναι και το ανεβάζεις στο West End με αγγλικούς υπότιτλους.

Αν και γνωστό στους περισσότερους από τα χρόνια του Ακροπόλ, να θυμίσω πως τα τραγούδια των ABBA (όλα τους ένα κι ένα) που ακούγονται στην παράσταση, έχουν αποδοθεί στα Ελληνικά από τη σκηνοθέτιδα, με στίχους που όχι μόνο δεν προδίδουν το πρωτότυπο αλλά αποδίδουν τα μέγιστα το νόημα, το ύφος και τη συγκινησιακή φόρτιση κάθε λέξης, έτσι όπως εμπνευσμένα έχουν ενταχθεί στη ροή της παράστασης από τους αρχικούς δημιουργούς του μιούζικαλ.

Την ίδια φροντίδα έχει επιδείξει η Θέμις Μαρσέλλου και στην ελληνική απόδοση του κειμένου που διατηρεί τα εκφραστικά μέσα του πρωτότυπου, χωρίς να χάνει την εθνική του ταυτότητα (μην ξεχνάμε πως οι ήρωες του έργου είναι Άγγλοι) και χωρίς ποτέ να γίνεται “ελληναράδικο”.

Λειτουργικά, κομψά, ατμοσφαιρικά και πλούσια μέσα στη νησιώτικη απλότητά τους, τα σκηνικά της Μαίρης Τσαγκάρη αναδεικνύονται στον μέγιστο βαθμό και από τους φροντισμένους φωτισμούς της Μελίνας Μάσχα. Την ίδια στιγμή, η ζωντανή ορχήστρα υπό τη διεύθυνση του Νικόλα Γουάστωρ αποδίδει υποδειγματικά τα τραγούδια και τη μουσική επένδυση, έτσι όπως ακούγονται από ένα ηχητικό σύστημα υψηλών αξιώσεων, με άρτια ρυθμισμένες στάθμες και μπάσα.

 

Αναμφισβήτητη πρωταγωνίστρια αυτού εδώ του “Mamma Mia!” είναι χωρίς δεύτερη σκέψη η Νάντια Κοντογεώργη, στον ρόλο της μάνας Ντόνα, όχι μόνο γιατί κρατάει τον πρώτο ρόλο, όχι μόνο επειδή έχει μαγική φωνή, αλλά γιατί πολύ απλά καταφέρνει ανεπιτήδευτα να ηγείται του έργου και να αποτελεί τον συνδετικό κρίκο όλης της παράστασης. Πλάσμα λαμπερό και ταλαντούχο, ταξιδεύει στα συναισθήματά της, ερμηνεύει με πάθος τα τραγούδια, πάντοτε εντός ρόλου, την ίδια στιγμή που αντιλαμβάνεσαι πως έχει απόλυτη αντίληψη όλων όσων συμβαίνουν επί σκηνής και επιτυγχάνοντας ένα αφτιασίδωτο γκελ με το κοινό. Το “The Winner Takes It All” είναι showstopper!

Συναρπαστικός και βαθιά συγκινητικός ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης, δεν παύει ποτέ να με εκπλήσσει με τις φωνητικές του δυνατότητες (τα φαλτσέτα του είναι απίστευτα) αλλά και με την ερμηνευτική έκταση που καταλαμβάνει επάνω στη σκηνή, την ίδια στιγμή που ο Γιώργος Χρανιώτης αποδεικνύει ακόμα μια φορά το έμφυτο κωμικό του τέμπο που δεν ξεφεύγει ποτέ από το μέτρο. Ο Ιβάν Σβιτάιλο κάνει τα πάντα να σιωπούν όποτε τραγουδά με αυτήν την υπέροχη φωνή που παραμένει το ίδιο ζεστή και μελωδική ακόμα και στην πρόζα, ενώ ορμητικός, συγκρατημένος και συγκροτημένος, ο Ίαν Στρατής ελέγχει απόλυτα την ερμηνεία του στα διαλογικά στιγμιότυπα, για να ξεσπάσει με τη μελωδική φωνή και τον ρυθμό του στα χορευτικά και τα τραγουδιστικά μέρη του ρόλου.

Υπέροχη κωμίκα αποδεικνύεται και η Ντορέττα Παπαδημητρίου που μαζί με την εξίσου υπέροχη Πηνελόπη Αναστασοπούλου μοιράζονται σκηνές απολαυστικές, τόσο ερμηνευτικά όσο και φωνητικά. Πολλά υποσχόμενη η Αφροδίτη Λιάντου, εδώ στην πρώτη της εμφάνιση, έχει την ορμή, τη φωνή και την παιδική αφέλεια που απαιτεί ο ρόλος, αλλά και που μπορούν να της εξασφαλίσουν μια δυναμική πορεία στο μουσικό θέατρο. Τέλος, από τους β’ ρόλους κλέβει την παράσταση ο Βαγγέλης Πιτσιλός στον ρόλο του νεαρού Πέππερ. Υπέροχος!

 

• CT Garden Festival by Christmas Theater – Λεωφόρος Βεΐκου 137, Γαλάτσι
(Έως 9/7)

Μάνος Θηραίος

Δεν ξέρω αν φταίει το ότι γύρω από τα Κάτω Πατήσια όπου γεννήθηκα και ζω υπήρχαν πολλοί κινηματογράφοι, το ότι είμαι μοναχοπαίδι ή ότι οι γονείς μου είχαν πάρει είδηση πως τους άφηνα στην ησυχία τους όταν έβλεπα ταινία. Κάπου εκεί πάντως έγινε η ζημιά, στα σίγουρα. Κι όσο, μεγαλώνοντας, ανακάλυπτα πως το σινεμά ήταν κάτι περισσότερο από περιπέτειες, κωμωδίες, από την Αλίκη ή την Έλενα Ναθαναήλ εκείνο το καλοκαίρι, τόσο μεγάλωνε και το ταξίδι. Πάντα γούσταρα να βλέπω ταινίες κι ύστερα να τις αφηγούμαι στους δικούς μου ανθρώπους. Κι ας μην τους γνώριζα όλους με το όνομά τους.

Invalid username, no pictures, or instagram servers not found
Invalid username, no pictures, or instagram servers not found