to top

Ciao amore…Dalida

Ciao amore...Dalida

Η ταινία Dalida, είναι μια μουσική βιογραφία της Pathé, σε σκηνοθεσία Λίζα Αζουέλος, με τους Σβεβά Αλβιτί, Ρικάρντο Σκαμάρτσιο, Ζαν-Πωλ Ρουβ, Πατρίκ Τεμσίτ, Βενσάν Περέζ, Νιλς Σνάιντερ, Αλεσάντρο Μπόργκι, Νικολά Ντυβωσέλ, Μπρέννο Πλάσιντο.

Πώς να χωρέσεις τη ζωή μιας γυναίκας, όπως η Dalida, μέσα σε 2 ώρες και 4 λεπτά; Τεράστια προσωπικότητα, τεράστια καλλιτέχνις, υπέροχη γυναίκα, κατεστραμμένη ψυχή, η ζωή της θα μπορούσε άνετα να γεμίσει επεισόδια καθημερινού σήριαλ, οπότε η όποια απόπειρα να καδράρεις τη ζωή της σε μια ταινία, μοιραία θα οδηγήσει σε απώλειες.

 

Πόσο μάλλον δε, όταν το σενάριο βασίζεται εν πολλοίς στο βιβλίο που έχει γράψει ο αδερφός της, ο Ορλάντο, μάνατζερ της Dalida, και γκουρού της γαλλικής μουσικής σκηνής μέχρι και σήμερα, άρα δεν επιτρέπονται ελευθερίες και ματιές από την κλειδαρότρυπα. Δεν χρειάζονται, όμως, καθώς κάτι τέτοιο θα προκαλούσε και την οργή των θεατών στη Γαλλία, όπου η Δαλιδά θεωρείται ιερή προσωπικότητα και κάθε απόπειρα κακόπιστης αποδόμησης θα ήταν απλά ιεροσυλία.

Η σκηνοθέτις, όμως, η Λίζα Αζουέλος, είναι εμφανώς μια ευφυής γυναίκα. Γνωρίζοντας τις εγγενείς αδυναμίες ενός τέτοιου project κινήθηκε έξυπνα και δημιουργικά: αφού είχε να αφηγηθεί τη ζωή μιας τραγουδίστριας, έστησε το σενάριο επάνω στα τραγούδια της, τα οποία αφηγούνται αυτόνομα κατ’ ουσίαν την ιστορία. Έτσι, λοιπόν, η ταινία κυλά σαν μια μουσική επιφυλλίδα, ένα ηχητικό άλμπουμ αναμνήσεων, που η κάθε του σελίδα είναι και μια στιγμή από τη δραματική και συναρπαστική ζωή της Δαλιδά.

Την ίδια στιγμή, τα τραγούδια της (τα οποία ορθώς υποτιτλίστηκαν στα ελληνικά) κυριαρχούν επί του κάθε γεγονότος και δικαιολογούν από τη μία τη στάση της ηρωίδας τους, ενώ από την άλλη εξηγούν τη θέση τους στη δισκογραφία της. Ως αποτέλεσμα, έχουμε ένα λαμπερό (σχεδόν) μιούζικαλ, με στιγμιότυπα από την πολύπλοκη ζωή αυτής της γυναίκας, που κρατάει αμείωτους τους ρυθμούς και το ενδιαφέρον του μέχρι τέλους.

 

Η Σβεβά Αλβιτί, στο ρόλο της Dalida (και προσωπική επιλογή του αδελφού της, Ορλάντο) είναι πανέμορφη και με εμφάνιση που θυμίζει έντονα την Δαλιδά. Πρωτάρα στον κινηματογράφο, ενδεχομένως δεν έχει βάθος στην ερμηνεία της, αλλά το στήσιμο της ταινίας είναι τέτοιο που δεν ενοχλεί στο παραμικρό. Άλλωστε, την περιβάλλει ένα τέτοιο λαμπερό καστ και ένα δημιουργικό καδράρισμα/μοντάζ/φωτογραφία, που όλα δείχνουν να δουλεύουν ρολόι.

Και το κυριότερο, είναι τα τραγούδια, αυτά τα υπέροχα τραγούδια, διαλεγμένα ένα-ένα, με τις αξεπέραστες μελωδίες τους και τους συγκινητικούς στίχους τους, που δίνουν το στίγμα της αφήγησης και είναι και οι ουσιαστικοί πρωταγωνιστές, αυτού του λαμπερού φιλμ που θα σας κερδίσει.

 

cinemano.gr  | instagram

Μάνος Θηραίος

Δεν ξέρω αν φταίει το ότι γύρω από τα Κάτω Πατήσια όπου γεννήθηκα και ζω υπήρχαν πολλοί κινηματογράφοι, το ότι είμαι μοναχοπαίδι ή ότι οι γονείς μου είχαν πάρει είδηση πως τους άφηνα στην ησυχία τους όταν έβλεπα ταινία. Κάπου εκεί πάντως έγινε η ζημιά, στα σίγουρα. Κι όσο, μεγαλώνοντας, ανακάλυπτα πως το σινεμά ήταν κάτι περισσότερο από περιπέτειες, κωμωδίες, από την Αλίκη ή την Έλενα Ναθαναήλ εκείνο το καλοκαίρι, τόσο μεγάλωνε και το ταξίδι. Πάντα γούσταρα να βλέπω ταινίες κι ύστερα να τις αφηγούμαι στους δικούς μου ανθρώπους. Κι ας μην τους γνώριζα όλους με το όνομά τους.

A
A
 Photos
A
 Followers
A
 Following